© 2024 Auto.ro
Acum 20 de ani, Toyota a infiintat Lexus cu gandul la un segment de clienti instariti, ale caror varste graviteaza in jurul etatii a 45 de ani.
Intre timp, acei clienti au sarit binisor de 60 de ani, iar marca de lux japoneza se vede din ce in ce mai mult ajunsa in situatia a lui Cadillac din urma cu cativa ani. Ca atare, liderii sai se gandesc serios la revizuirea gamei de modele, ce vor trebui sa se adrese unor consumatori mult mai tineri.
Vanzarile din SUA ale lui Lexus s-au diminuat cu 34% pe primele sase luni ale anului in curs fata de perioada similara din 2008, dar criza economica nu este singura vinovata de acest rezultat. O prima dovada este faptul ca rivalii germani au pierdut mai putina cota de piata in primul semestru din 2009, pana si sefii lui Lexus recunoscand ca marca a ajuns prea dependeta de vanzarile SUV-ului RX.
Pentru a redresa situatia, japonezii isi vor focusa atentia pe dezvoltarea unor modele mai ieftine, ce vor avea un caracter sportiv mai evident; in acest fel, ei spera sa concureze cu succes masinile BMW, un constructor pe care Lexus il priveste ca pe un model de reusita in sectorul premium.
Asta inseamna ca, in viitor, trebuie sa ne asteptam la o serie de produse pozitionate sub actualul mezin al gamei Lexus, IS (la randul sau improspatat recent cu o varianta cabrio si cu o propulsie hibrida), ce se vor mula, spera niponii, pe gusturile unei clientele cu varsta cuprinsa intre 25 si 35 de ani. La fix...