rss

Test Drive Lexus IS 220d – alternativa in cautarea perfectiunii

  1. 18/06/2008
  2. Categoria: Lexus
  3. Tags: Lexus

Text: Florin Oprea, Sorin Miclau; Foto: Sorin Miclau
Galeria foto aici

Lexus IS este un automobil destinat celor ce vor altceva decat BMW, Audi, Mercedes-Benz sau Honda Accord. Lexus IS este alternativa berlinelor din segmentul premium D fie ele germane, franceze sau italiene. Chiar?
Lexus IS 220d alaturi de Lexus IS 250 (varianta pe benzina) este expresie a conceptului de design Lexus L-finesse, dupa ce a aparut pe noua generatie Lexus GS. Cu radacini adanci in cultura japoneza, designul lui LexusIS dezvolta puternice sinergii vizuale intre exterior si interior, cu o atentie sporita acordata fiecarui detaliu in parte.
www.auto.ro a testat un model Lexus IS 220d in echiparea Luxury. La exterior Lexus IS 220d exprima eleganta nedisimulata, depasind segmentul berlinelor medii premium. Suprafetele convexe se imbina cu cele concave rezultatul fiind o atitudine musculara, dar plina de rafinament.

Interiorul luxos al lui Lexus IS 220d este marcat de un confort extraordinar, usor penalizat de spatiul pentru picioarele pasagerilor din spate. Plansa de bord a lui Lexus IS riguros organizata era dominata, la modelul testat, de ecranul sistemului multimedia si de ceasurile de bord cu iluminare pe LED-uri. Pielea folosita din abundenta precum si finisarea de exceptie intregesc nota de confort si elitism.

Adevaratul rasfat al lui Lexus IS 220d Luxury vine de la pachetul de tehnologii existent la bordul automobilului. Inca de la aproprierea de automobil gratie sistemului Smart Keyless Entry System, se poate intra in masina usor, acelasi sistem fiind preluat de majoritatea automobilelor Toyota. De amintit ca sistemul initial a fost inventat de Mercedes-Benz si era inclus pe generatiile mai vechi ale lui S-Klasse. Apoi cu aceeasi cheie in buzunar si multumita sistemului Push Start motorul porneste, cheia fiind recunoscuta de calculatorul central al masinii. Dupa ce ai intrat in automobil primul contact vizual il ai cu sistemul Optitron generatia a II-a. Acele indicatoare ale turometrului si vitezometrului afiseaza o iluminare progresiva de culoare alba inainte ca ceasurile sa se lumineze, un efect estetic, parte a filozofiei Lexus L-finesse.
 Sistemul electronic de climatizare, dual si cu dispune de senzori pentru detectarea oxizilor de azot (NOx), iar filtrul de polen are o eficienta de 97%, minimizand infiltrarea alergenilor in cabina.
Dar adevaratul regal al lui Lexus IS 220d este dat de Mark Levinson Premium Surround Sound System ce dispune de un radio DVD cu cititor MP3, magazie cu 6 DVD /VCD-uri, si 14 difuzoare.

 

Sistemul audio face parte din conceptul multimedia si navigatie ale carui comenzi se gasesc pe display-ul touch-screen al sistemului Lexus Parking Assist, o premiera in segment, pentru data lansarii modelului. Mai mult, sistemul multimedia beneficiaza de comenzi vocale pentru navigatie, sistemul audio, telefon si climatizare.
Lexus IS este cu 175 mm mai lung si cu 75 mm mai lat decat predecesorul sau, cu un ecartament marit cu 40 mm in fata si cu 60 mm in spate. Caroseria are o rigiditate torsionala marita cu 20%. Interesant de precizat ca la capitolul aerodinamica Lexus IS are un coeficient de forma Cx de 0.27 cel mai eficient din segment unde media se situeaza la 0.30.
Automobilul testat de noi, Lexus IS 220d, este echipat cu un motor pe motorina de 2.2 litri cu patru cilindri in linie, capabil de o putere de 177 CP/3600 rpm si un impresionant cuplu maxim de 400 Nm/2000-2600 rpm. Diesel-ul are blocul motor construit din aluminiu si din punct de vedere energetic acesta combina presiunea inalta de injectie de 1800 bar cu unul dintre cele mai mici rapoarte de comprimare pentru diesel-uri 15.8:1. O atentie desosebita a fost indreptata spre reducerea zhomotelor si vibratiilor reduse la niveluri inferioare, propulsorul intrunind standardele de calitate Lexus.

  Comparativ cu alti competitori din segment cum ar fi BMW 320d, Lexus IS 220d obtine un timp bun de acceleratie 0-100 km/h si anume 8.9 secunde. In schimb fata de BMW, Mercedes si Audi – Lexus IS nu dispune ca optiune de o cutie automata pentru acest diesel, pentru ca, spune Lexus, volumul de productie de dieseluri este prea mic pentru a justifica tandemul cutie automata plus acest motor diesel si tractiune spate (versiuni ale acestui motor pot fi vazute pe automobile cu tractiune fata gen Toyota Avensis. Viteza maxima, a lui Lexus IS 220d, obtinuta cu acest diesel este de 215 km/h, iar consumul de combustibil mixt, anuntat este de 6.3 l/100 km. Echipat cu Lexus Clean Diesel Technology, motorul reduce emisiile de oxizi de azot la 0.159 g/km, iar emisiile de particule la 0.0019 g/km, surclasand prescriptiile EURO IV, fiind unul dintre cele mai curate diesel-uri de lux de pe piata pentru valori comparative la emisii.
Motorul lucreaza cu o cutie manuala cu 6 trepte, etajarea competenta nefacan-du-te sa cauti o alta treapta inexistenta, fapt care este ajutat si de plaja joasa de disponibilitate a cuplului cei 400 Nm fiind cedat de la pragul de 2000 de ture.

La Lexus IS tractiunea a fost gandita avand ca tinta confortul. Drive-test-ul s-a desfasurat prin Bucuresti pe un traseu variat adica zonele de drum bune se impleteau cu cele presarate de gropi si denivelari. Suspensia legendara a lui Lexus isi facea treaba excelent, sporind confortul total al automobilului. Observam ca suspensia desi orientata spre confort asigura si performante de tractiune excelente, usor de resimtit intr-un trafic urban haotic, automobilul neavand probleme la demaraje scurte sau franari de urgenta. Lexus IS 220d dispune de directie asistata electric (EPS), un sistem superior celor clasice cu asistare hidraulica, avantajele folosirii acesteia fiind reducerea zgomotului total si a consumului de combustibil.


Pretul cu TVA al modelului Lexus IS 220d Luxury este de 44.758 euro la care se adauga vopseaua metalizata 600 de euro.

Echiparea Luxury include:
SIGURANTA & SECURITATE
Airbag-uri frontale + laterale + cortina
Airbag-uri pentru genunchi sofer + pasager
Sistem de decuplare airbag pasager
Inchidere centralizata + sistem de alarma cu senzor de intruziune
ABS & EBD & Asistenta la franarea de urgenta BA
Sistem de control al tractiunii TRC
Sistem de control al stabilitatii VSC
Sistem de management integrat al dinamicii autovehiculului VDIM
Roata de rezerva temporara

EXTERIOR
Faruri bi-xenon adaptative, cu sistem de spalare
Proiectoare de ceata
Blocuri optice spate cu tehnologie LED
Oglinzi exterioare actionate electric, incalzite si rabatabile electric
Oglinzi electrocromatice (exterior + interior)
Geamuri laterale spate + luneta cu tenta verde
Jante aliaj 17" (225 / 45 R17 fata + 245 / 45 R17 spate)

INTERIOR
Volan + schimbator de viteze + frana de mana imbracate in piele
Cotiera fata + spate
Cotiera spate cu spatiu de depozitare si acces in portbagaj
Ornamente din lemn
Ornamente pentru pedalier si suportul de sprijin picior
Parasolar cu actionare electrica
Praguri interioare iluminate fata


CONFORT
Cruise control
Directie asistata electric (EPS)
Sistem degivrare parbriz
Sistem de acces si pornire cu cheie inteligenta
Geamuri electrice fata / spate cu functie AUTO
Sistem de iluminare pentru acces in vehicul
Climatizare automata cu mod recirculare
Reglaj individual al temperaturii pentru sofer si pasager
Multi information display
Stergatoare cu senzor de ploaie
Sistem de asistenta la parcare
Coloana directie telescopica electrica
Tapiterie din piele semi-anilina
Scaune fata reglabile electric, ventilate cald / rece
Scaune cu memorie, 6 directii

Camera de luat vederi pentru mersul inapoi
Sistem de navigatie cu comanda vocala si touchscreen
Sistem audio Mark Levinson, 6 DVD changer & MP3 cu 14 boxe
Sistem Bluetooth pentru conectarea telefonului mobil

Vizualizari: 17590