© 2024 Auto.ro
Oficialii Mazda au anuntat ca au abandonat ideea de a dezvolta o versiune puternica a compactei Mazda3 MPS, denumita Evolution, care ar fi urmat sa aiba 300 CP si tractiune integrala.
Daca ar fi primit unda verde pentru productia de serie, noua Mazda3 MPS Evolution s-ar fi bazat pe actuala Mazda3 MPS de 260 CP si ar fi trebuit sa preia multe dintre "ingredientele" necesare pentru un astfel de model de la defuncta Mazda6 MPS, cum ar fi transmisia, si sistemul de tractiune 4x4 ce ar fi fost usor de adaptat pe hot-hatch.
Dar, analizand inca o data piata, niponii au realizat la timp ca potentialul rival pentru Mitsubishi Lancer Evolution si Subaru Impreza WRX STi ar fi murit inainte de a ne naste din cauza pretului prea mare.
Astfel, nu s-a mai repetat istoria cu cea de-a treia generatie a modelului RX-7. Lansat in SUA in 1993, coupe-ul sport era propulsat de legendarul motor rotativ bi-turbo de 252 CP si avea suspensie derivata din cele de competitie si diferential cu alunecare limitata.
A fost desemnata cea mai buna masina de import din acel an, insa marea ei problema era pretul: 30.000 de dolari. Desi interesul pentru RX-7 a fost urias, vanzarile nu s-au ridicat la nivelul asteptarilor astfel ca modelul a parasit America in 1995.
In aceste conditii, varful de gama al japonezilor va fi noua Mazda3 MPS, care va ajunge si in Romania in toamna acestui an.