© 2024 Auto.ro
Pentru prima oara in istorie, Mazda introduce in echiparea modelelor de serie o tehnologie unica, i-stop, care permite oprirea si pornirea automata a motorului in momentul in care masina stationeaza in trafic. Modelul ales sa integreze sistemul i-stop este noua Mazda3, cel mai bine vandut model al marcii nipone.
Tehnologia i-stop foloseste energia din pistoane, utilizand in mica masura ajutorul unui starter electric asa cum este cazul altor sisteme conventionale. Acest lucru este posibil prin optimizarea automata a pozitiei pistoanelor, a arborelui cotit, a valvelor si a sistemului de injectie directa.
Conform inginerilor Mazda, sistemul i-stop functioneaza optim in combinatie cu un motor pe benzina cu injectie directa. Astfel, noua Mazda3 i-stop este echipata cu un motor pe benzina 2.0 DISI cu injectie directa ce respecta normele de poluare Euro 5. Acesta consuma in regim combinat 6,8 l/100 km, cu 14% mai putin decat prima generatie Mazda3 cu o motorizare de 2,0 litri. Motorul este cuplat la o transmisie manuala cu sase trepte.
Un alt avantaj al tehnologiei unice Mazda este faptul ca motorul reporneste automat si foate silentios, prin apasarea peadalei de ambreiaj, in doar 0,35 secunde, de aproximativ doua ori mai repede decat alte sisteme asemanatoare de pe piata.
Noua Mazda3 i-stop mai integreaza o tehnologie dezvoltata de constructorul nipon. Sub denumirea de “single nano-technology catalyst”, catalizatorul introdus de Mazda foloseste pana la 90% mai putin metal pretios decat cele conventionale, are o durata mai lunga de viata si este mai rezistent la degradarea cauzata de temperaturile ridicate ale noxelor.
Noua Mazda3 i-stop este deja disponibila si in Romania, la un pret de pornire de 19.690 de euro cu TVA inclus.