© 2024 Auto.ro
Aflata la mijlocul carierei sale Mazda6 a primit o restilizare, pentru a continua frumoasa cursa de vanzari. Dupa cele peste 1.8 milioane de unitati vandute, de la lansarea sa din 2002, Mazda6 a evoluat continuu pastrandu-si atu-urile dintinctive precum habitabilitatea generoasa, confortul si sportivitatea disimulata.
Apreciata pentru distinctia si confortul pus la dispozitia utilizatorilor Mazda6 are o personalitate dintincta in segment: supletea dinamica este sustinuta de sistemul de suspensii care filtreaza eficient neregularitatile drumului plus precizia sasiului pregnant dezvaluita de modelul sport testat de noi.
Mazda6 aspect
Mazda afirma ca noul Mazda6 a suferit nu mai putin de 400 de modificari, insa trebuie sa precizam ca acestea nu se refera doar la partea estetica. Pe langa exteriorul care mixeaza dinamica cu frumusetea interiorul marcheaza clar evolutia modelului evidentiata de surplusul de crom si aluminiu, elemente specifice masinilor sport. In raport cu concurenta traditionala, spatiul interior este generos, volumul maxim de incarcare cu bancheta rabatata fiind de 1702 litri.
Postul de conducere se apropie foarte mult de configuratia de cockpit, iar designul plansei de bord este la limita dintre puzderia de butoane specifica niponilor si austeritatea purista a unui automobil sport. Materialele folosite la interior sunt de buna calitate, iar finisarile se apropie mult de referinta clasei premium, Audi A4. Mazda6 ca produs este foarte interesant pozitionat. Mazda neavand o marca premium gen Lexus sau Acura, Mazda6 urca peste modelele prepremium cum ar fi Mondeo, Avensis, Passat sau Accord. Astfel gandind Mazda6 ca un produs premium nivelul preturilor este OK.
Modelul Mazda6 testat de noi, motorizare 2.2 litri turbodiesel, 163 CP echipare GTA costa 25.990 euro cu TVA inclus, fiind aplicata promotia de 3000 de euro la pretul intial.
Mazda6 motorizare
Motorizarea de 2.2 litri dezvolta 163 CP si un cuplu maxim de 360Nm/1800 rpm, propulsorul lucrand cu o cutie manuala cu 6 trepte. Am remarcat nivelul redus de zgomot al motorului, gratie bunei insonorizari aplicate compartimentului motor. Desi aspectul noii Mazda6 este sportiv (embosari ale elementelor de caroserie, garda joasa la sol, pedalier din aluminiu, cutie cu etajare destul de scurta, insertiile din crom si aluminiu) masina exceleaza la capitolul dinamica, insa nu putem spune ca Mazda6 este o sportiva pura si dura. In acest caz, nivelul de pret este corect la ce performante livreaza masina. Consumul inregistrat de noi se situeaza la limita a 7 l/100 km in parcurs urban.
Fiabilitate si valoare second hand
La fiabilitate Mazda6 sta bine, insa plasarea in segmentul premium afecteaza mult deprecierea modelului. Astfel, daca pe parcursul verii lui 2009 pretul mediu al unui exemplar second hand Mazda6 a coborat de la 11.492 EUR (iunie) pana la 10.805 EUR (august), in lunile de toamna, pretul a inceput din nou sa creasca. Astfel in luna septembrie 2009 noi am inregistrat o apreciere a pretului mediu (11.737 EUR), ca in urmatoatele luni ramase pana la finele anului 2009 sa fie remarcata o continuare a cresterii pretului mediu pana la valoarea medie de 11.963 EUR.
Anul 2010 a debutat cu scaderi ale pretului mediu in primele doua luni (11.689 EUR in ianuarie, respectiv 11.165 EUR in februarie). Din a treia luna a anului 2010, moment in care Mazda6 a fost prezentata oficial publicului european, preturile medii la valoarea second hand au inceput sa creasca usor pana la un maxim de 11.635 EUR in luna mai 2010. Cum era de asteptat, pe timpul verii 2010 preturile medii ale unui exemplar Mazda6 la mana a doua au intrat din nou pe o panta descendenta, tendinta care s-a pastrat si in al treilea trimestru al acestui an (10.990 EUR in septembrie).
Mazda6 Costuri de intretinere
In tabelul de mai jos puteti vedea costurile reviziilor din caietul de service. Preturile sunt exprimate in euro cu TVA inclus. Pretul orei de manopera este 24 euro plus TVA. Tabelul contine numai consumabilele legate de revizii.
Costuri de intretinere |
Denumire piesa |
|
Total piese |
Norma timp |
Cost revizie (cu TVA) |
||
Revizie |
Cost piesa (fara TVA) |
Manopera (cu TVA) |
|||||
20.000 km |
Filtru ulei | 13.54 | 149.23 | 1.30 | 37.13 | 186.65 EUR | |
Ulei Mazda DPF 5W30 4.7 L | 86.38 | ||||||
Filtru aer | 24.72 | ||||||
Garnitura baie ulei | 0.76 | ||||||
40.000 km |
Filtru ulei | 13.54 | 184.07 | 1.60 | 45.70 | 229.77 EUR | |
Ulei Mazda DPF 5W30 4.7 L | 86.38 | ||||||
Filtru polen | 29.28 | ||||||
Filtru aer | 24.72 | ||||||
Garnitura baie ulei | 0.76 | ||||||
60.000 km |
Filtru ulei | 13.54 | 181.26 | 1.70 | 48.85 | 229.81 EUR | |
Ulei Mazda DPF 5W30 4.7 L | 86.38 | ||||||
Filtru aer | 24.72 | ||||||
Filtru combustibil | 26.92 | ||||||
Garnitura baie ulei | 0.76 | ||||||
80.000 km |
Filtru ulei | 13.54 | 184.07 | 1.60 | 45.70 | 229.77 EUR | |
Ulei Mazda DPF 5W30 4.7 L | 86.38 | ||||||
Filtru polen | 29.28 | ||||||
Filtru aer | 24.72 | ||||||
Garnitura baie ulei | 0.76 |