© 2024 Auto.ro
Motorul rotativ a devenit de-a lungul anilor o adevarata traditie pentru Mazda, cele aproape patru decenii si jumatate scurse de la debutul sau in cadrul companiei nipone urmand a avea continuitate si in viitor.
Recent, Mazda a patentat o noua evolutie a agregatului Wankel, care, pe urmasul lui RX-8, va beneficia de avantajele injectiei directe.
Patentul a fost depus inca de anul trecut la biroul de marci si brevete din Statele Unite, adoptarea injectiei directe fiind vazuta drept una dintre solutiile ideale de reducere a consumului de combustibil (actualul motor rotativ Mazda cocheteaza frecvent cu valori specifice propulsoarelor mult mai mari).
De asemenea, japonezii au confirmat si dezvoltarea noului motor Renesis – nume de cod 16X –, initial pus in slujba conceptului Taiki. Cu o cilindree totala de 1,6 litri si o putere de 270 CP, el va face echipa cu o transmisie robotizata cu dublu ambreiaj si va fi instalat, potrivit ultimelor zvonuri, pe un urmas al sportivei RX-7.
Cat despre RX-8, asteptati-va ca “mostenitorul” sau – botezat, probabil, RX-9 – sa beneficieze de serviciile aceluiasi agregat.