© 2024 Auto.ro
Continuam seria supermasinilor testate, inceputa cu Maserati Granturismo si continuata cu Rolls Royce Phantom, Audi R8, cu un coupe de exceptie: Mercedes Benz CL500 4MATIC inzestrat cu un kit vizual AMG. Este o masina care poate face ca un kilogram de mere, de pe marginea lui DN1 sa coste 10 lei.
Foto: Sorin Miclau
Mercedes Benz CL se adreseaza posesorilor de S-Klasse care doresc sa scape de indiscretia soferului. In cazul lui Mercedes Benz CL 500 luxul atinge nonsalant forma aristocratica la un pret de baza bun: adica 101.000 euro fara TVA. Concurenta lui Mercedes CL 500 o reprezinta Aston Martin, Bentley Continental GT, Ferrari, Lamborghini, Maserari Granturismo, in general GT-urile de superlux. Mercedes Benz CL 500, este mai pe scurt, un Grand Tourism bazat pe platforma tehnica a lui S Klasse. Silueta fluida, o adevarata sageata argintie, ofera o perceptie augmentata vizual de kit-ul AMG oferit, optional contra sumei de 5.474 euro cu TVA inclus, fara a include aici jantele AMG din aliaj usor, pe 19 inci, oferite de asemenea optional la un pret de 1547 euro cu TVA inclus.
Mercedes-Benz CL ofera un standard exemplar de distinctie si rafinament tehnic. Coeficientul de forma Cx este de 0,27, o valoare sub media obisnuita de 0,30. Grosimea geamurilor mari (cu strat dublu) este de 6 mm contribuind din plin la izolarea fonica exceptionala mai ales in cazul zgomotelor aerodinamice. Din aceeasi nota de unicitate face parte si asistarea electrica a celor doua portiere imense care se inchid singure, automat daca uitam sa le inchidem bine.La interior luxul se poate simti, mirosi, vedea, palpa, mai putin gusta, insa este prezent in cea mai elevata forma. Pozitia de condus pe care o stabiliti dupa multiplele reglaje disponibile, este putin probabil sa nu raspunda pe de o parte particularitatilor anatomice, iar pe de alta celor mai mari exigente ale dumneavoastra referitoare la confort personal. Scaunele, ele insele, adevarate bijuterii tehnice surprind prin caracteristica multicontur dinamic care te poate surprinde la inceput devenind apoi indispensabile. Din grupa de gadgeturi hi tech inutile deci riguros indispensabile face parte radarul Distronic Plus integrat sistemului PRE- SAFE oferit optional contra sumei de 2180 euro fara TVA. Acesta controleaza automat, in permanenta, distanta fata de automobilul din fata si franeaza singur daca soferul nu actioneaza pedala de frana in cazul micsorarii bruste a distantei dintre cele doua automobile. Desigur sistemul cere imperativ sonor ca soferul sa franeze, iar daca acesta intarzie sistemul face treaba in locul lui.
In spate Mercedes Benz CL 500 ofera doua locuri individuale, accesul catre acestea facandu-se prin deplasarea electrica spre plansa de bord a celor doua scaune din fata. Patru persoane stau in conditii de confort maxim in scaunele masinii, chiar daca in cazul unor pasageri mai inalti, plonjarea plafonului spre spate poate reduce confortul oferit pentru cap.
In cazul nostru interiorul este acoperit cu piele PASSION Exclusive gri bazalt/gri bazalt inchis oferita optional contra sumei de 3915 euro fara TVA. Interiorul plafonului este acoperit cu finisaj design Alcantara antracit, iar volanul este imbracat optional in piele si lemn – cost 590 euro fara TVA. De amintit sistemul de sonorizare Harman/Kardon LOGIC 7, Dolby Digital 5.1, DTS, 14 difuzoare, 600 watts oferit optional la suma de 985 euro fara TVA plus magazia de CD-uri, optionala la suma de 660 euro fara TVA. Desigur nu lipseste tuner-ul TV pentru receptionarea analog si digitala, optional la suma de 1020 euro fara TVA. Aceasta enumerare este o mica sugestie a pachetului de dotari incluse la bordul automobilului testat.
Virilitatea dinamica a acestui model de exceptie provine de la V8-ul de 5461 cmc capabil de o putere maxima de 388 CP/6000 rpm si un cuplu maxim de 530 Nm/2800-4800 rpm. Motorul lucreaza cu o transmisie automata cu 7 trepte de tip 7 G-TRONIC. Perechea rezultata dintre motor si transmisie permite un sprint 0-100 km/h in doar 5,4 secunde si o viteza maxima (pe hartie) de 250 km/h. Senzatia la demarare este identica cu aceea resimtita la decolarea avioanelor. O arhitectura destul de impozanta (de peste doua tone – 2045 kg) este usor lansata de propulsorul puternic insa amenda rezida in consum. La un kick down sustinut calculatorul de bord indica un consum mediu in jurul a 30 l/100 km. Intr-un Bucuresti sufocat de trafic, consumul n-a scazut sub 24 l/100 km. Dar trebuie avut in vedere ca luxul isi are costul lui.
Sistemul de tractiune integrala 4MATIC ofera o siguranta extrema automobilului in ciuda proportiilor mari ale masinii, ajutat de suspensiile Active Body Control oferite standard. Sistemul de tractiune motorul si cutia probeaza o agilitate similara cu cea a unui model de doua ori mai usor sageata argintie dovedindu-se superioritatea ADN-ului. Cu toate ca la plecarea de pe loc si manevrarea automobilului in spatii inguste citadine va poate surprinde, CL 500 nefiind un sporstcar, prin reactia ezitanta si efortul destul de insemnat la volan, la drum lung aveti de-a face cu un GT pur si distinct, calatoria fiind o experienta de neuitat.
Mercedes Benz CL 500 4MATIC, modelul testat de noi costa 127.625 euro fara TVA sau 152 874 euro cu TVA inclus.