© 2024 Auto.ro
Mercedes-AMG gandeste proactiv: noul SLS AMG cu tractiune electrica, dezvoltat de Mercedes Benz, previzioneaza viitorul masinilor supersport. Noul model ilustreaza expertiza lui Mercedes-Benz si AMG in dezvoltarea unor solutii de tractiune optime, pentru automobilele supersport de inalta performanta.
Mercedes-Benz SLS AMG cu tractiune electrica transforma in realitate visul unor automobile supersport puternice, cu zero emisii, multumita unui sistem de propulsie inovator: energia de miscare este furnizata de 4 motoare electrice, cu o putere totala combinata de 392 kW/533 CP si un cuplu maxim total de 880 Nm.
Cele patru motoare electrice sunt pozitionate in proximitatea rotilor, reducand substantial masele suspendate comparativ cu motoarele electrice incluse in roti. O transmisie pentru fiecare punte preia puterea insumata a doua motoare electrice. Acest tip de tractiune integrala inteligenta permite sistemului sa optimizeze transmisia de putere, fara nicio pierdere, prin intermediul modulatorului de cuplu, cu alte cuvinte sa eficientizeze acceleratia dorita pentru fiecare roata in parte . In faza pilot, Mercedes-Benz SLS AMG cu tractiune electrica include un sistem de baterii cu design modular, baterii cu un continut de energie de 48 kilowati-ora si o capacitate de 40 Amperi-ora. Sistemul de baterii cu o capacitate de 400 de volti este incarcat prin recuperarea energiei cinetice de franare si convertirea acesteia in energie electrica.
Timpul de accelerare 0-100 km/h dureaza in jur de 4 secunde
La capitolul dinamica, SLS AMG electric vine cu o declaratie fara echivoc – modelul testat accelereaza de la 0-100 km/h in jurul a 4 secunde, rezultat similar cu cel al lui SLS AMG cu V8-ul de 6.3 litri de 571 CP.
“Cu ajutorul modelului SLS AMG cu tractiune electrica, dorim sa redefinim supersportivele. Pentru noi nu este doar o responsabilitate fata de client. Acordam o egala importanta distractiei si performantei tipice AMG”, spune Volker Mornhinweg, Chief Executive Officer la Mercedes-AMG GmbH.
Distributie ideala de greutate si un centru de greutate coborat
Sistemul de propulsie electric a fost construit inca din faza de proiectare a conceptului SLS AMG. Este ideal “ambalat”pentru integrarea intr-o tehnologie de top care obtine emisii zero: de exemplu, cele patru motoare cu cele doua transmisii care le deservesc pot fi pozitionate langa roti si intr-un loc foarte coborat. Aceeasi asezare se poate aplica si sistemului de baterii, ale carui module sunt situate in spatele puntii fata, in tunelul central si in spatele scaunelor din spate. Avantajele acestei solutii includ si obtinerea unui centru de greutate situat foarte jos si o distributie optima a greutatii pe punti, cu efecte benefice asupra manevrabilitatii.
Instalarea componentelor sistemului de propulsie nu necesita nicio modificare a ramei din aluminiu a sasiului. Dar exista totusi mici incoveniente atunci cand se incearca sa se mentina un nivel excelent al sigurantei pasive si un inalt grad de confort pe distante lungi, elemente definitorii ale automobilelor Mercedes-Benz.