© 2024 Auto.ro
Noul Mercedes-Benz SLS AMG se apropie de sarbatorirea premierei sale mondiale pe 15 septembrie 2009 la Salonul International Auto (IAA) din Frankfurt/Main, intruchipeaza un amestec desavarsit al fascinatiei auto si tehnologiei de varf. Supersportiva imbina caracteristici precum stil, design si dinamica superioara de conducere. Noul superautomobil sport de la Mercedes-Benz si AMG reprezinta o propunere ispititoare cu pachetul sau tehnologic fara rival: caroseria din aluminiu, cu usi gullwing, motor AMG de 6,3-litri V8, amplasat central pe puntea fata, ce dezvolta o putere maxima de 571 CP/6800 rpm, si un cuplu maxim de 650 Nm/4750 rpm, lubrifiere cu carter uscat, tehnologie de curse, transmisie cu ambreiaj dual, cu sapte trepte de viteze, suspensie sport cu brate de suspensie duble din aluminiu. Greutatea automobilului este de 1620 kilograme. Distributia ideala a greutatii fata/spate este de 47/53 procente si centrul de greutate jos al vehiculului sunt o dovada a conceptului fara compromisuri de automobil sport . 'Gullwing' accelereaza de la 0 la 100 km/h in 3,8 secunde, inainte de a ajunge la viteza de varf de 317 km/h (limitata electronic). Consumul de combustibil de 13,2 litri pe 100 kilometri (combinat) il face deosebit de competitiv.
Influente din constructia de aeronave
Referirile la constructia de aeronave apar prin intermediul stelei proeminente Mercedes, a carei sectiune tubulara este o reminiscenta a admisiei de aer la un motor turboreactor, atunci cand este privit din lateral, precum si al capotei lungi: pe masura ce ochiul se apropie, observatorul devine mai constient de curburi. Designul celor patru aripi cu finisajul lor Silver Shadow, care orneaza cele doua grile de iesire a aerului de la capatul capotei creeaza aceeasi impresie vizuala. Aceste linii in stil de aeronava accelereaza vizual aerul care trece – si fac ca SLS AMG sa apara extrem de dinamic, chiar si in stationare.
Panourile interioare concave ale usilor gullwing, linia mediana ridicata si pragurile laterale puternice completeaza impresia de carlinga, in timp ce transmit un sentiment de ergonomie sport pentru autoturisme. Materialele fine, precum pielea nappa, metalul solid si (optional) ornamentele originale cu fibra de carbon subliniaza natura pronuntata de "construit la comanda" a interiorului SLS, si acorda atentie sporita detaliilor. Sunt disponibile cinci culori diferite de piele designo pentru a satisface preferintele individuale: negru, rosu clasic, nisip, portelan si bej.
Usi gullwing cu deschidere larga pentru facilitarea accesului
In ciuda pozitiei joase de sedere, de numai 369 milimetri din moda tipica a automobilelor sport, usile gullwing cu deschidere larga inlesnesc accesul si iesirea din autovehicul. In etapa de proiectare, mare atentie s-a acordat unghiului de deschidere cel mai larg posibil – 70 grade. La fel de important, distanta dintre usile deschise si suprafata soselei masoara un generos 1,50 metri, in timp ce distanta dintre usile deschise si marginea superioara a pragului lateral masoara nu mai putin de 1,08 metri. Inaltimea intrarii, adica distanta dintre suprafata soselei si marginea superioara a pragului este o distanta foarte mica, de 45 centimetri. Ca un alt criteriu important pentru accesul si iesirea demna, doua amortizoare cu gaz sub presiune , pozitionate alaturi de balamalele usilor, necesita numai o presiune mica la inchiderea si deschiderea usilor – chiar si la temperaturi ambientale foarte scazute.
Scaune sport cu spatare din magneziu
Spatarul scaunului sport este confectionat din magneziu, un material de tehnologie inalta, care combina greutatea mica cu durabilitatea mare. Acest fapt conduce la avantaje semnificative in ceea ce priveste distributia greutatii si un centru de greutate jos. Caracteristica a scaunului sport este asa-numita perna de scaun cu doua zone.
Siguranta pasiva de cea mai mare valoare
Bineinteles, structura de aluminiu intruneste toate cerintele in termeni de siguranta pasiva si calitate a marcii Mercedes-Benz, care confera unei masini sport garantia Mercedes. Cea mai buna siguranta pasiva posibila a ocupantilor este asigurata de centurile standard cu prindere in trei puncte, intinzatoarele de centuri, limitatoarele de forta din centuri si opt airbag-uri: doua airbag-uri adaptabile si un airbag pentru genunchi, disponibile pentru sofer si pasagerul din dreapta. De asemenea, sunt disponibile si doua airbag-uri laterale integrate in scaune si doua airbag-uri cortina separate, care se deschid de la linia mediana a usii.
Motorul V8 AMG de 6,3 litri, care dezvolta o putere de 420 kW/571 CP
Un motor puternic cu opt cilindri, produs de Mercedes-AMG reprezinta inima noului SLS. Motorul de 6,3 litri V8 dezvolta o putere de 420 kW/571 CP la 6800 rpm, transformand SLS AMG intr-una din cele mai puternice masini sport din segmentul ei. Raportul putere-greutate de 2,84 kg/CP se datoreaza greutatii mici a vehiculului. Motorul aspirat livreaza un cuplu maxim de 650 Nm la 4750 rpm. „Gullwing” ajunge de la 0 la 100 km/h in 3,8 secunde, atingand o viteza maxima limitata electronic la 317 km/h (toate cifrele sunt aproximative). Avand denumirea de M 159, motorul V8 cu turatie mare, avand capacitatea cilindrica de 6208 centimetri cubi, a fost reproiectat in detaliu raportat la motorul M 156 din segmentul de prima generatie si poate concura cu toate marcile de motoare puternice de curse.
Transmisie cu dublu ambreiaj si configurare transaxiala
Motorul V8 de 6.3 litri AMG transmite puterea prin intermediul unui arbore ultrausor din fibra de carbon catre puntea din spate - in mod similar cu sistemul utilizat la masina de curse Clasa C din DTM. Transmisia cu ambreiaj dublu este montata in spate (principiul trans-axial) si este conectata la carcasa motorului prin tubul cardanic. Un arbore din fibra de carbon se roteste, la viteza motorului, in tubul cardanic. Avantajele acestei solutii sofisticate sunt asociate cu conexiunea rigida intre motor si transmisie si, in plus, suportul optim pentru fortele si torsiunea generate.
Noua transmisie sport AMG SPEEDSHIFT DCT 7 efectueaza transferul de putere. Transmisia cu ambreiaj dublu permite schimbari rapide de viteza fara a pierde forta de tractiune - in mai putin de 100 milisecunde. Soferul poate alege dintre cele patru moduri diferite de conducere: "C" (Eficienta Controlata), "S" (Sport), "S+" (Sport plus) sau "M" (Manual) impreuna cu functia RACE START. In modurile Sport, Sport plus si Manual functia automata de debreiere este activa, toate modurile pot fi selectate in mod convenabil printr-un buton rotativ din unitatea de comanda AMG. Tractiunea optima se datoreaza diferentialului blocabil care este integrat in carcasa compacta a transmisiei.
Amplasarea sofisticata a suspensiei cu punti cu brate duble
Solutia aleasa cu un motor amplasat central spre fata plus o configurare trans-axiala asigura o distributie a greutatii fata/spate ideala de 47 la 53 la suta. Montarea motorului in spatele puntii fata a creat conditiile ideale pentru o dinamica de condus excelenta cu directie precisa, agilitate de inalta clasa, inertie redusa la schimbari directionale spontane si tractiune remarcabila. Angajamentul Mercedes-Benz si AMG de a construi o masina sport foarte tentanta care sa combine performantele excelente de pe o pista de curse cu un confort tipic Mercedes pe distante lungi a dus la o amplasare ingenioasa a suspensiei. Toate cele patru roti sunt localizate pe brate duble cu o fuzeta, o tehnologie care si-a dovedit utilitatea in cursele auto, chiar si la Formula 1. Cu o punte cu brate duble, localizarea rotii si functia suspensie raman separate, ansamblul amortizor-arc sprijinindu-se pe bratele inferioare. Conceptul cu brate duble cu unghiul de cadere si rigiditate mari stabilizeaza pozitiv roata cu miscari elastice minime, oferind soferului o senzatie optima de contact cu drumul cand conduce la limita.
Directie directa, diferential blocabil si 3 nivele de ESP®
Caseta de directie cu pinion si cremaliera ofera o senzatie de directie directa cu un raport de transmitere constant de 13.6:1, in armonie cu asteptarile de la o masina super sport. Servodirectia ofera asistenta in functie de viteza si imbunatateste senzatia data soferului in timp ce viteza creste, un factor indispensabil pentru condusul in linie dreapta cu viteze mari. Montarea casetei de directie in fata motorului pe un sub-cadru integral face ca motorul sa poata fi asezat foarte jos. 'Gullwing-ul' vine cu 3 nivele de ESP® ca echipare standard, oferind soferului acces la trei moduri: "ESP PORNIT", "ESP SPORT" si "ESP OPRIT" doar prin apasarea unui buton. Rezultatul este o placere mai mare de a conduce fara a compromite deloc siguranta activa. In modul "ESP OPRIT" de asemenea, apasarea franei de serviciu readuce la normal toate functiile ESP®.
Logica de tractiune a sistemului de control al derapajelor in accelerare (ASR) este activa in toate cele trei moduri ESP®. Daca una din roti incepe sa se derapeze, presiunea de franare specifica este aplicata pentru a imbunatatii notabil tractiunea - in mod special in legatura cu diferentialul multi-disc mecanic cu alunecare limitata ce este dotare standard. Aceasta inseamna ca puterea motorului este transferata catre drum intr-un mod si mai eficient cand se conduce, mai ales intr-un stil dinamic.
Frane ceramice compozite, roti cu balonaj mic inventiv
Sistemul de franare de inalta performanta de la AMG cu discuri de frana compozite pe fata asigura distante de franare extrem de mici chiar in conditii de incarcare mare. Nou dezvoltate, franele compozite ceramice optionale cu discuri de frana mai mari garanteaza o si mai buna performanta la franare. Discurile de frana ceramice vor fi de incredere chiar si atunci cand lucreaza la temperaturi mai inalte datorita duritatii mai mari, toate combinate cu o reducere impresionanta a greutatii de aproximativ 40%. Reducerea maselor nesuspendate a optimizat ulterior modul in care 'Gullwing' se manevreaza - care aduce beneficii mai ales cand se iau curbe stranse pe autostrada.
Constructia usoara a fost de asemenea o solutie cand a venit vorba de roti: roti din aliaj usor AMG optimizate din punct de vedere al greutatii - 9.5 x 19 inch (fata) si 11.0 x 20 inch (spate) - bazate pe un nou principiu de productie a redus masele nesuspendate in timp ce a crescut dinamica modulului de conducere si confortul suspensiilor. Pe langa echiparea AMG standard - jante de aliaj usor in 7 spite, sunt disponibile optional jante cu 5 spite duble si jante forjate cu 10 spite. Pneuri de 265/35 R 19 (fata) si 295/30 R 20 (spate) create exclusiv pentru ca SLS AMG sa asigure o performanta optima. Un sistem de monitorizare a presiunii din pneuri este montat standard pentru a monitoriza permanent presiunea din cauciucuri la toate cele patru roti iar acest lucru este aratat pe display.
Mercedes-Benz SLS este planificat a fi lansat in primavara anului 2010. Pretul de vanzare orientativ este de 177,310 Euro (inclusiv 19% TVA). Urmeaza un material mai amplu in urmatorul numar al revistei online Auto.RO.