© 2024 Auto.ro
Bosch a lansat de curand un filtru de particule care poate retine aproape in totalitate particulele de funingine, astfel incat emisiile de oxid de azot sa fie reduse cu pana la 85%, iar consumul de carburant si emisiile de CO2 sa se diminueze cu pana la 5 procente.
Pentru a asigura oricand regenerarea filtrului sistemul poate fi completat cu un arzator suplimentar, alimentat cu aer, dupa cum se arata intr-un comunicat al companiei. Acesta, impreuna cu catalizatorul de oxidare diesel, contribuie la cresterea temperaturii gazelor de esapament pana la nivelul necesar arderii particulelor de funingine. Reducerea oxidului de azot se realizează prin intermediul sistemului Denoxtronic, care injecteaza agentul de reducere AdBlue in fluxul de gaze de esapament.
„Tehnologia noastra este adaptata atat pentru utilaje mobile, motostivuitoare, cat si pentru echipamente stationare, asa numitele non-road“, a explicat Wolfgang Albrecht, Director general, Bosch Emission Systems. „Mai mult, aceste sisteme pot fi folosite si la aplicatiile on-road, spre exemplu la autobuze si vehicule ale autoritatilor locale.