rss

Test Drive – Mini Cooper S Cabrio

  1. 16/06/2009
  2. Categoria: Mini
  3. Tags: Cabrio, Cooper, MINI


Un Mini poate oricand juca rolul masinii responsabilului cu timpul liber din orice organizatie. Poate fi pe rand masina de fite, object of desire, un must, icon car, si imaginatia poate lucra in continuare. Insa un Mini Cooper S Cabrio cu pachet Chili cam pe cine vizeaza?

Foto: Catalina Ciociltan, MINI

Cu un aspect “head spinning” si un sasiu de kart, cu un propulsor supraalimentat de 175 CP si niste jante spectaculoase, la prima vedere MINI Cabrio declanseaza simultan un zambet si o privire interesata. Bineinteles dupa urcarea in cockpit, si daca vremea ne permite, ne grabim sa actionam butonul de ridicat soft-top-ul. La primele acorduri ale motorului sistemul de evacuare ne gratuleaza cu un sunet grav aproape de cel al unui V8, fenomen petrecut in zona de sub 2000 de ture. Apoi sunetul se mai ascute si creste in "ascutime" odata cu adrenalina din sange.

Odata cu apasarea  butonului Start din bord prima generatie Mini Cabrio se poate pensiona. Noul Mini decapotabil a ajuns pe strazile noastre la doi ani dupa noua generatie Mini.  Noul Cabrio a mai slabit in medie cu 10 kg, a primit 8 centimetri in lungime, cinci litri in plus la portbagaj si si-a marit rigiditatea sasiului aproape de limita inconfortabilului. Acum portbagajul masoara 170 de litri cu soft-top-ul ridicat, 125 cu el pliat sau 660 cu bancheta rabatuta. Si la fel ca si generatia precedenta accesul la spatiul cargo se face la fel de facil, gratie sistemului Easy Load.


Plierea acoperisului textil se face in 15 secunde, operatia fiind posibila si din mers la o viteza de 30 de km/h. In intregime automatizat, fenomenul de nastere al decapotabilei lasa la vedere un interior contrastant, pe alocuri redundant. Nivelul de finisare este de top, materialele sunt de o calitate superioara insa unele potentiometre sunt la linia de demarcatie intre aspectul estetic si cel inestetic. Oricum materialele folosite si-au pastrat fiabilitatea Mini fiind un performer in acest domeniu. Studiile de fiabilitate nu au raportat caderi ale sistemului de pliere sau la motorul electric al aceluiasi sistem, la generatia precedenta. 
La capitolul habitabilitate Mini Cabrio ramane un fidel 2 seater, chiar daca bancheta teoretic poate oferi spatiu pentru doi adulti, acestia stau neconfortabil, desi spatiul este vizual mai mare decat cel de la sa spunem Peugeot 207 CC. Ganditi-va ca peste habitaclu vine softop-ul care are o raza de curbura pregnanta spre spate penalizand spatiul pentru cap si umeri, astfel ca locurile din spate devin incomode.
In cockpit pozitia de condus este sportiva, volanul se regleaza axial si pe inaltime, iar in cazul nostru se ajusta pe inaltime si scaunul soferului.  Vizibilitatea in spate este relativa atunci cand soft-top-ul este pliat iar deflectorul de vant este ridicat, insa aici senzorii de parcare sunt de un real folos.

Modelul testat de noi beneficia de avantajele unui pachet numit Chili in valoare de 2532 euro fara TVA. Acesta include: Combinatie stofa / piele Ray / Volan sport imbracat in piele (disponibil alternativ fara cost suplimentar) / Jante din aliaj usor Black Star Bullet (563 euro fara TVA) / Scaun pasager fata reglabil pe inaltime / Faruri ceata / Aer conditionat / Pachet lumini / Setari sport suspensie / Open Timer / Computer de bord / Faruri xenon pentru faza scurta si faza lunga Pachet compartiment de depozitare / Covorase din velur.   


Performantele lui Mini Cooper S Cabrio sunt mai mult decat onorabile. Echipat cu motorul de 1.6 litri supraalimentat, care dezvolta 175 CP/5500 rpm si un cuplu maxim de 240 Nm/1600-5000 (260 Nm cu Overboost), Mini Cooper S Cabrio accelereaza 0-100 km/h in 7.4 secunde, iar viteza maxima este de 222 km/h. Rigiditatea sasiului si setarea sport a suspensiilor (a se citi suspensii tari) pot penaliza partial confortul rinichilor, insa face parte din caietul de sarcini al unui cabrio autentic. Cutia de viteze cu 6 trepte, scurta, pune motorul la lucru inca din primele trepte, insa adevarata natura a cuplului motor-cutie se simte in zona situata la peste 4500 de ture, atunci cand sunetul motorului, rezistenta aerului, directia si toate celelalte elemente ale masinii concura la obtinerea unei stari unice, proprie cabrioletelor. De remarcat ca intrarea sistemelor de asistare se face prompt, insa discret, fara a impieta condusul propriu-zis. Combinatia dintre feedback-ul dinamic al sasiului si directia precisa duce la sprinturi fulminante, atunci cand se folosesc cei 260 Nm ai motorului.
Intarirea sasiului este logica in cazul disparitiei pavilionului, cele doua arcuri de securitate din spate fiind pe sistemul - escamotabil - in caz de rasturnare. La capitolul siguranta, Mini Cooper S Cabrio dispune in standard de airbag-uri frontale si laterale, ABS, DSC (control dinamic al stabilitatii) ASC+T (control automat al stabilitatii si tractiunii), indicator de presiune in pneuri, si preechipare ISOFIX.
Automobilul testat de noi pleaca de la un pret de baza de 22.900 euro fara TVA si contine optionale pana la 30.700 euro fara TVA. Pretul final al masinii este de 36.534 euro cu TVA.

Vizualizari: 3138