rss

Test Drive Citroen DS3

  1. 22/02/2010
  2. Categoria: Mini

Pe baza lui C3, Citroen a construit modelul de life-style DS3, ce are un design foarte reusit. La condus insa nu este la fel de emotional cum arata. Primele impresii despre DS3 cu motorul de top THP 150.

DS3 este primul exponent al unei noi generatii de modele Citroen, inaugurand o gama premium, care va fi completata in 2011 cu DS5, ce va dispune si de propulsie hibrida diesel-electric.
Construit pe platforma noului C3, DS3 este oferit doar in versiune cu trei usi si este bine personalizat comparativ cu C3. Ies in evidenta superbele lumini de zi in forma de bumerang si montantul central asemanator unei aripioare de rechin care imprima o imagine dinamica. Si la exterior, DS3 ofera numeroase posibilitati de personalizare chiar daca nu are o oferta la fel de larga ca a lui Mini. Acoperisul poate fi vopsit in patru culori: negru onyx, alb opal, albastru Botticelli si rosu Carmen, iar carcasele oglinzilor exterioare pot fi vopsite in culoarea caroseriei sau pot fi cromate.

Spre deosebire de Mini, DS3 este pozitionat in clasa mica oferind mai mult spatiu. Are 3,95 metri lungime, 1,71 metri latime si 1,46 metri inaltime, avand gabaritul noului Audi A1. Atmosfera de life-style se imbina cu spiritul practic. Portbagajul are un volum de 285 litri, iar bancheta spate este fractionabila.Si interiorul este reusit, Citroen avand meritul ca a reusit sa creeze o ambianta placuta folosind plastice bine finisate, chiar daca unele dintre ele nu au o calitate intrinseca. Se remarca linia centrala a bordului (care inconjoara indicatoarele de bord, displayul centralei de comanda si gurile de ventilatie) ce pare a fi din metal natur, dar in fapt fiind din plastic. Este insa foarte frumos vopsit si la cerere poate fi colorat in opt nuante diferite. Si schimbatorul de viteze poate fi comandat in sapte finisari diferite. Pacat ca turometrul nu este plasat central, pentru un touch mai sportiv.



DS3 este disponibil cu cinci motorizari: doua dieseluri de 1,6 litri cu 90 si 109 CP si trei motoare pe benzina realizate in colaborare cu BMW: 1,4/95 CP, 1,6/120 CP si 1,6 THP/156 CP.
Versiunea de top THP, ofera performante bune chiar daca nu la nivelul lui Mini Cooper S. Trenul de rulare al lui DS3 este reglat mai rigid decat cel al lui C3.. Pe drumuri proaste, suspensia este foarte confortabila si din acest punct de vedere  ofera mai mult decat Mini sau Fiat 500.
Insa foarte dinamic nu este. Pozitia de condus este ceva mai joasa decat la C3, dar nu la fel de joasa ca in Mini, iar puntea spate semirigida nu are incisivitatea puntii multilink de la Mini. Pe viraje se conduce ca o masina normala, este sigura, dar nu imprima aceiasi emotie pe care ti-o confera interiorul stilat. Directia este corecta, dar nu are demultiplicarea scurta a unei directii sport. Motorul de 156 CP este potent si are o curba de cuplu prezenta inca de la turatii joase, dar asteptam si un sound mai sport.
Prea ieftin nu este acest DS3 in versiunea de top cu 156 CP. Va costa circa 20.000 euro, insa pe de alta parte, cu acesti bani nu se poate cumpara decat un Mini Cooper de 120 CP, mai slab dotat.

Vizualizari: 9913