© 2024 Auto.ro
In visul oricarei nopti de vara intra in mod clar o masina mini distractiva si accesibila. Iar pentru a putea patrunde in acesta lume de reverie trebuie sa iei cu tine un exemplar pe masura. Ce posibilitati avem inafara de clasicul MINI Cooper? Sunt chiar sapte la numar, sapte masini mini clasice.
Toate aceste memorabile masinute au fost expuse la Art Center Car Classic, in Pasadena din Statele Unite ale Americii:
1. Goggomobil Dart
Anul de productie: 1959
Tara de origine: Australia
Istorie: Bazat pe o masina mini germana, dar proiectat de australieni, Dart a avut un succes minor.
2. BMW Isetta
Anul de productie: 1956
Tara de origine: Germania
Istoric: BMW Isetta a fost prima companie auto de succes de dupa razboi. Avand la baza Iso Isetta, versiunea BMW a fost construita cu piese noi, inclusiv un motor motocicleta de 300 cc. Micuta cabrioleta a fost produsa in numai 32 de exemplare.
3. Crosley Convertible
Anul de productie: 1939
Tara de origine: U.S.A.
Istoric: Crosley Convertible a fost scoasa la vanzare la acea data pentru suma de 325 de dolari si dispunea de un motor cu 2 cilindri.
4. Crosley Super-Speed Deluxe
Anul de productie: 1947
Tara de origine: U.S.A.
Istorie: Compania Crosley nu a ajuns pana in zilele noastre, insa stim sigur ca avea o inclinatie catre modelele mini, acesta din urma (Super-Speed Delux) primind un motor nou si discuri de frana.
5. Mazda R360 Coupe
Anul de productie: 1964
Tara de origine: Japonia
Istorie: Constructorul japonez a dat lovitura pe piata locala odata cu lansarea acestui mini coupe, cu motorul situat in partea din spate si tractiune tot spate.
6. ROTAR
Anul de productie: 1962
Tara de origine: U.S.A.
Istorie: Acesta masina neobisnuita a fost proiectata de Ed Roth, probabil cu gandul de a iesi la o plimbare ... printre nori. ROTAR este propulsata de doua motoare de motocicleta Triumph. Lipsita de orice spirit practic? Da. Impresionanta ca aparitie? Va puteti da singuri raspunsul.
7. VW Type 166 Schwimmwagen
Anul de productie: 1944
Tara de origine: Germania
Istoric: Schwimmwagen este, in esenta, un “gandac” VW proiectat pentru a fi un tanc amfibiu. Cu tractiune integrala si un cooler pentru racirea uleiului, VW Type 166 Schwimmwagen a fost produs in 15.000 de exemplare. Acesta cifra face ca productia masinii amfibiu sa fie cea mai mare in cazul autovehiculelor de gen.