© 2024 Auto.ro
Din momentul in care BMW a dat unda verde pentru productia de serie a viitoarelor modele coupe si speedster de la MINI, a demarat practic procesul tehnologic si de design. Asa cum Auto.ro anunta in luna iunie, MINI il va prezenta pe cel de-al doilea sub forma unui concept-car, la Frankfurt.
Dincolo de debutul procesului propriu-zis de dezvoltare, marketing-ul si-a inceput la randu-i munca la noile modele, iar primul pas il reprezinta alegerea numelor acestora. Noul Speedster ar putea sa se numeasca, simplu, MINI Speedster, in timp ce coupe-ul ar urma sa fie botezat Broadspeed Coupe, englezii inspirandu-se astfel din denumirea precedentului lor coupe.
Pentru aceia dintre dumneavoastra care nu sunteti familiarizati cu acest nume, la mijlocul anilor 60, echipa motorsport Broadspeed Racing a participat cu destul succes in cursele automobilistice cu modelul MINI Cooper. Si mai relevant (dat fiind contextul actual) este faptul ca a realizat propria versiune de strada a modelului de curse Austin Mini Cooper 1275 S, denumita Broadspeed GT Coupe.
Acea masina (foto 2) avea un aspect elegant de tip coupe, cu o linie a plafonului plonjata catre spate, care i-a atras porecla de MINI Aston. Ulterior, modelul (in special versiunea GTS) a devenit celebru pentru performantele sale, specialistii vremii sustinand ca avea prea multa putere pentru o masina de strada cu cei 90 CP ai sai.
Daca numele ramane inca o necunoscuta, se pare ca BMW a fixat deja strategia de marketing si de pret pentru atat pentru noul speedster, cat si pentru coupe. Surse din interiorul companiei au dezvaluit ca acesta din urma va fi lansat inaintea speedster-ului, adica in 2011, si va fi la momentul respectiv cel mai puternic MINI. Noul Broadspeed va debuta cel mai probabil un an mai tarziu.
Ambele modele vor fi construite pe platforma R57 si vor fi ultimele MINI-uri care vor folosi actualele trenuri de rulare.