© 2024 Auto.ro
Noul crossover de la MINI a primit numarul maxim de stele la ultimele teste Euro NCAP si este primul model al gamei testat dupa noile standarde Euro NCAP (mai stricte, intrate in vigoare in 2009), dupa cum se anunta intr-un comunicat de presa al companiei.
Masina a primit un rating de 84% pentru protectia pasagerilor, 83% pentru protectia copiilor, 63% pentru pietoni si 71% pentru sisteme de siguranta. Pe langa nivelul ridicat de siguranta activa si pasiva care are rolul de a reduce riscul accidentarilor in habitaclul MINI Countryman, masurile de protectie a pietonilor au jucat si ele un rol important in asigurarea calificativului maxim.
Printre echipamentele care asigura protectia pasagerilor aflati in interiorul unui MINI Countryman se numara airbagurile frontale si laterale, airbagurile cortina pentru cap care acopera ambele randuri de scaune, centurile de siguranta cu trei puncte de prindere pentru toate scaunele si sistemul ISOFIX de prindere a scaunelor pentru copii la locurile din spate.
Scaunele fata au centuri pretensionate si limitatoare de forta, in timp ce coloana de directie de la MINI Countryman dispune si ea de un element de deformare. Structura caroseriei, sistemele de prindere si electronica de securitate sunt coordonate perfect pentru a minimiza consecintele oricarui tip de coliziune.
Tehnologia care contribuie la siguranta activa a modelului MINI Countryman include Dynamic Stability Control (DSC / Control Dinamic al Stabilitatii) ca echipare standard. Acest sistem cuprinde nu doar ABS, ci si distributie electronica a fortei de franare (EBD), Cornering Brake Control (CBC / Control al Franarii în Viraje), Brake Assist (franare asistata) si Hill Assist (asistare la plecarea din rampa). Ca dotare standard MINI Countryman dispune si de indicator runflat. Acest sistem monitorizeaza pneurile si utilizeaza un semnal vizual pe afisajul computerului de bord pentru a avertiza conducatorul cu privire la orice defectiune a rotilor.