© 2024 Auto.ro
Chiar daca numarul de exemplare vandute de-a lungul anilor in Romania nu este impresionant, compacta nipona este cautata de catre clientii de autoturisme second hand in special pentru raportul avantajos dintre pretul de achizitie si calitatea fabricatiei.
Cu trasaturi europene imprumutate de pe urma fuziunii dintre Renault si Nissan, Almera a inlocuit in clasa compacta un model de succes al constructorului nipon: Sunny. Pe parcursul anilor au fost fabricate doua generatii Nissan Almera: prima intre anii 1995-2000, iar cea de-a doua in perioada 2000-2006.
Printre caracteristicile definitorii pentru Nissan Almera se numara linia sporty a caroseriei, calitatea buna a fabricatiei, precum si fiabilitatea componentelor de baza.
Utilizatorii unui exemplar Nissan Almera au mai remarcat:
- calitatea buna a asamblarilor;
- tinuta de drum;
- motorizarile performante;
- confortul oferit in habitaclu;
- costurile moderate de mentenanta;
- organizarea eficienta a interiorului.
In privinta sigurantei oferite pasagerilor, ambele generatii Nissan Almera au fost supuse testelor EuroNCAP in urma carora a obtinut urmatoarele calificative: o stea jumatate in anul 1999 si 4 stele in anul 2001.
Traiectorie preturi:
Pe baza anunturilor de vanzare postate pe site-ul www.auto.ro si prelucrate prin intermediul AutoIndex se constata ca pretul mediu al unui exemplar Nissan Almera este de 3.099 EUR (decembrie 2011), o valoare estimata pentru ambele generatii fabricate, toate motorizarile ori echiparile disponibile. Prin raportarea acestei cotatii la valoarea din luna corespondenta a anului trecut (3.519 EUR in decembrie 2010) reiese ca Almera a resimtit o depreciere anuala de aproximativ 12 procente.
In functie de tipul de motorizare se constata o diferenta consistenta intre un exemplar Nissan Almera dotat cu propulsor pe benzina (3.162 EUR) fata de altul cu motor diesel (2.883 EUR).
In functie de corelarea dintre anul de fabricatie si rulajul mediu se observa ca doar a doua generatie Nissan Almera este relevanta pentru piata auto second hand nationala. Astfel pentru un exemplar produs in anul 1999 si rulat 185.000 km (prima generatie), pretul mediu indicat de bursa AutoIndex era 1.583 EUR in decembrie 2011 comparativ cu 1.800 EUR in decembrie 2010, adica o depreciere anuala de circa 12 procente.
In schimb pentru un exemplar din a doua generatie fabricat in anul 2003 si cu 125.000 km la bord, pretul mediu obtinut prin bursa AutoIndex era de 4.131 EUR (decembrie 2011), ceea ce se traduce printr-o depreciere anuala de aproximativ 9,5 %.
Sfaturi utile:
Dupa cum reiese din analiza de pret, cele mai rentabile exemplare Nissan Almera sunt cele din a doua generatie. In urma sortarii anunturilor active de pe site-ul www.auto.ro se constata ca pentru un exemplar Nissan Almera produs in perioada 2002-2005 ar fi necesar un buget de achizitie estimat la aproximativ 3.000 EUR.
Insa clientii care se indreapta catre un Nissan Almera la valoare second hand, trebuie sa ia in calcul ca la a doua generatie au fost identificate urmatoarele probleme in exploatare: becurile se ard frecvent datorita etanseizarii perfectibile a blocului optic, unele ornamente din habitaclu se desprind in timp, iar motoarele pe benzina devin gurmande dupa rulaje mari.
An fabricatie | Pret decembrie 2010 | Pret decembrie 2011 |
anul 1999 (185.000 km) | 1.800 EUR | 1.583 EUR |
anul 2001 (155.000 km) | 4.125 EUR | 3.983 EUR |
anul 2003 (125.000 km) | 4.566 EUR | 4.131 EUR |
anul 2005 (95.000 km) | 4.950 EUR | 4.087 EUR |
Nota:
Preturile medii de mai sus au fost stabilite pe baza calculelor AutoIndex.
AutoIndex este singurul instrument de masurare si comparare a preturilor pentru masinile second hand de pe piata auto romaneasca, pentru diferite perioade de timp, in functie de criteriile alese de dumneavostra. Cu ajutorul AutoIndex puteti vedea evolutia pietei second hand, a unui model anume sau puteti compara masina dorita cu alte autoturisme similare.
Aceste statistici si informatii sprijina cumparatorul in a lua cea mai buna decizie privind achizitia in functie de buget, nevoi si asteptari, si, totodata, ajuta vanzatorul sa isi raporteze oferta la alte modele asemanatoare si sa inteleaga evolutia pietei.