© 2024 Auto.ro
La scurt timp dupa ce a lansat in Japonia varianta restilizata a lui GT-R, Nissan a anuntat modificarile pe care le-a adus versiunii ce va ajunge anul viitor pe piata europeana.
Cea mai importanta modificare se regaseste sub caroserie. Inginerii de la Nissan au montat noi suspensii pe fata care, prin schimbarea ratei de amortizare, au devenit mai confortabile, in timp ce suspensiile de pe puntea spate sunt acum mai rigide pentru imbunatatirea comportamentului masinii pe viraje.
Inginerii niponi au modificat si logica controlului distributiei cuplului motor intre cele doua punti, mai ales la manevrele facute la viteze mici, evitandu-se astfel ruperea aderentei pe spate la demarajele violente. In plus, pentru un comportament cat mai sportiv, Nissan a recalibrat si transmisia pentru a retrograda mai tarziu din treapta a 6-a in a 5-a, iar un "downshift mai agresiv este adoptat atunci cand cel de la volan retrogradeaza manual din treapta a 4-a in a 3-a si din a 3-a in a 2-a.
Un alt upgrade adus lui Nissan GT-R a fost montarea unor conducte de racire aditionale la diffuser-ul din fibra de carbon pentru o racire suplimentara a sistemului de evacuare si a cutiei de viteze. De asemenea, japonezii au intarit transmisia fata in vederea reducerii vibratiilor in cazul in care masina este incarcata cu obiecte voluminoase, in timp ce distributia fortei de franare a fost impinsa catre spate oferind astfel o stabilitate mai mare la franarile violente.
Cei de la Nissan sustin ca prin modificarile aduse la sistemul de emisii GT-R respecta normele de poluare Euro 5, fara pierderi de putere sau de performanta, nivelul noxelor fiind reduse cu 3 grame CO2 per kilometru, la 295 g/km.
Singura modificare de ordin vizual adusa GT-R-ului se regaseste la nivelul barelor de protectie frontala si posterioara, care beneficiaza acum de un strat dublu, oferind un finisaj intr-o nuanta mai profunda. La interior, vitezometrul si turometrul au primit rame cromate care intaresc caracterul sportiv al masinii.
Noul Nissan GT-R vine echipat cu sisteme audio si de navigatie de ultima generatie care au o capacitate maxima de stocare de 40 Gb.