© 2024 Auto.ro
Nissan a dezvaluit noul crossover Juke, inainte de debutul oficial de la Salonul Auto de la Geneva din martie.
Potrivit producatorului japonez, Juke va fi pe gustul cumparatorilor de sex masculin, nu are rivali directi in momentul de fata si a fost creat pentru a replica succesul pe care Qashqai l-a avut in segmentul C.
Nissan se asteapta ca Juke sa aduca noi cumparatori brand-ului, care dupa cum anunta constructorul, vor fi sub 40 de ani.
Crossoverul vine echipat cu un propulsor, care livreaza o putere de 187 CP, disponibil cu tractiune integrala si sistem de vectorizare a cuplului, oferit pana acum de masini precum BMW X6.
Conceput in Marea Britanie la Centrul de Design Paddington, Juke utilizeaza proportille unui SUV pentru a crea o masina considerabil mai lata si mai lunga decat Micra, cu toate ca 1570 mm inaltime inseamna cu 30 mm mai inalt.
In interior, masina arata mai conventional decat exteriorul; cel mai evident element se poate observa la nivelul consolei centrale.
Juke foloseste versiunea alungita a platformei B Renault Nissan, de asemenea, utilizata de Renault Clio si Micra. Astfel, ampatamentul ( 2530 mm) este cu 10 cm mai lung iar jantele masoara 17 inch.
Nissan a dotat noul model cu suspensia MacPherson si a decis sa fixeze variantele cu tractiune integrala cu o suspensie multi-link in partea din spate.
Propulsorul turbo de 1.6 litri si 187 CP va fi disponibil numai pe modelele cu tractiune integrala si va fi conectat la o transmisie CVT, in timp ce modelele care beneficiaza de tractiune fata vor avea o cutie manuala cu sapte trepte.
Trenul de rulare reprezinta o dezvoltare a sistemului implementat pe Qashqai, cu sistemul de vectorizare a cuplului, care imparte cuplul de la roata la roata peste puntea spate.
Nissan ofera Juke cu o multime de optiuni, cum ar fi camera in partea din spate sau faruri automate, placi de protectie ale caroseriei, alaturi de spoiler pentru plafon.