© 2024 Auto.ro
Descris de cei de la Porsche ca fiind "cel mai sportiv 911", noul 911 GT3 RS a fost dezvaluit astazi prin intermediul unui set de fotografii si informatii oficiale, urmand sa fie prezentat in premiera mondiala la Frankfurt.
Bazat pe 911 GT3 facelift, cel mai nou model RS vine cu un motor mai puternic, o cutie de viteze cu rapoarte mai scurte, un sasiu imbunatatit si o greutate mai mica. Sub capota noului GT3 RS a fost montat o versiune imbunatatita a propulsorului "flat-six" de 3,8 litri care dezvolta in noua configuratie 450 CP, cu 15 mai mult decat GT3 si cu 35 mai mult comparativ cu generatia precedenta 997 RS.
Puterea este transmisa catre puntea spate prin intermediul unei cutii manuale cu 6 trepte, care ajuta bolidul sa sprinteze de la 0-100 km/h in 4,1 secunde si sa atinga o viteza de top de 314 km/h.
Noul GT3 RS are ecartamente fata/spate marite, o suspensie revizuita si o noua baterie litiu-ion, care a luat locul celei standard si care diminueaza masa totala a masinii cu 10 kg. In plus, bosajele sunt acum mai pronuntate pentru a putea gazdui imensele jante din aliaj de 19 inch, care sunt imbracate cu pneuri de 245/35 ZR 19 pe fata si 325/50 ZR 19 pe spate.
Pentru a struni herghelia de 450 de "cai", cel de la volan are la dispozitie doua sisteme inovatoare, Porsche Active Suspension Management (PASM) si Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM), care ajuta la rigidizarea suspensiilor si la reducerea ruliului.
Inginerii Porsche au sustin ca apasarea aerodinamica este acum mai buna decat GT3 datorita eleronului posterior supradimensionat realizat din fibra de carbon, care este sustinut de suporti din aluminiu. La exterior se remarca evacuarea dubla din titaniu usor pozitionata central in spoiler si ornamentele de culoare rosie regasite atat la fata, cat si la spate.
Noul Porsche GT3 RS va fi lansat pe piata europeana la sfarsitul acestui an, pretul de baza fiind de 122.400 de euro fara TVA. Modelul va ajunge in SUA in primavara lui 2010 si va costa 132.800 de dolari.