© 2024 Auto.ro
“Noul” Porsche 911 Turbo are cu doar 20 CP in plus si este cu doar 25 kg mai usor fata de masina pe care o inlocuieste, dar asta nu l-a impiedicat sa imbunatateasca timpul predecesorului pe Nurburgring cu nu mai putin de 10 secunde.
7 minute si 39 de secunde este asadar performanta de batut pentru viitoarea generatie Turbo, aceasta aflandu-se totusi la ceva distanta de cea stabilita de Nissan GT-R (7 minute si 26 de secunde).
Precum bine se stie, 911 Turbo facelift are sub capota un motor boxer twin-turbo dotat injectie directa si turbine cu geometrie variabila, ce produce 500 CP si 650 Nm dintr-o cilindree de 3,8 litri.
Apoi, cu noua transmisie cu dublu ambreiaj instalata, supercar-ul din Zuffenhausen cantareste cu aproximativ un sfert de chintal mai putin decat vechiul 911 997 Turbo automatic, mandrindu-se cu un raport putere/greutate de 309 CP/tona.
Aceste doua masuri de ameliorare a performantelor dinamice nu aveau insa cum sa fie suficiente pentru ca “noul” 911 Turbo sa-si bata predecesorul intr-un asemenea mod, astfel incat evocarea retusurilor efectuate la nivelul trenului de rulare si aerodinamcii devin imperios necesare.
Felicitari inginerilor lui Porsche, insa noi asteptam deja viitorul Turbo: la urma-urmei, are multi pretendenti la tron de pus la punct...