rss

Porsche 911 de la Singer

  1. 25/09/2009
  2. Categoria: Porsche
  3. Tags: Boxer, Getrag, Pebble Beach, Porsche 911, singer

Daca vi se pare ceva in neregula la acest Porsche 911, inseamna ca inca aveti ochii buni. Si asta pentru ca este exact ceea ce pare a fi – un Carrera din anii ’80, cand motorul boxer racit cu aer era la putere.

Singer Vehicle Design, autorul acestei bijuterii retro, a prezentat primul prototip luna trecuta la concursul de eleganta de la Pebble Beach; acum insa, e pregatit sa il fabrice pentru orice entuziast gata sa achite un pret extrem de piperat.

Intregul proces de fabricare al unui asemenea bolid porneste de la un 911 de acum aproape trei decenii, folosit pe post de masina-donator. Acesta este “dezbracat” de catre angajatii lui Singer pana la ultimul surub, astfel incat ceea ce ramane sa fie folosit intr-un proces de reinventare despre care oficialii companiei americane spun ca este o “celebrare a epocii de aur a modelelor 911 echipate cu motoare racite cu aer”.

Urmeaza apoi o indelungata operatiune de modernizare, in urma careia sasiul este rigidizat, reprofilat aerodinamic si dotat cu o structura din materiale compozite menita sa-i imbunatateasca rezistenta la torsiune.

Odata rezolvata aceasta etapa, se trece la montarea unor panouri de caroserie complet noi, realizate din fibra de carbon si vopsite intr-un portocaliu special creat pentru aceasta masina, numit “Racing Orange”. Acestea vor feri nu numai scheletul masinii de privirile indecente, ci si motorul boxer cu sase cilindri de 3,8 litri (racit – ati ghicit – cu aer), care a primit arborele cotit al actualului GT3 si biele din titan.

Gratie acestor modificari, el este capabil sa atinga viteze de 8.000 de ture si sa trimta catre rotile posterioare – via o cutie de viteze manuala Getrag G50 – nu mai putin de 425 CP si 515 Nm; in atari conditii, ineditul 911 atinge 100 km/h in numai 3,9 secunde si nu se opreste din accelerat pana ce nu ajunge la o viteza maxima de 273 km/h.

Cu nume precum Fuchs, Eibach sau Moton implicate indirect in procesul de actualizare a trenului de rulare, este de la sine inteles faptul ca Singer 911 nu va avea probleme in a preda cateva lectii de dinamica multor supercar-uri actuale.

Ceea ce nu inseamna, pe de alta parte, ca o latura sportiva foarte dezvoltata este sinonima cu absenta unor “delicatese” tehnice moderne. Spre exemplu, pe timp de noapte, cei doi “ochi” ovali vor etala un minunat sistem bi-xenon livrat de Hella, in timp ce caldura excesiva din habitaclu va fi combatuta de un sistem de aer conditionat contemporan.

Cat despre atmosfera, ai de ales intre a asculta la radio ultimele hit-uri pop-rock sau a face karaoke pe melodiile preferate, stocate in propriul iPod. De dragul celor din jur, alege prima varianta...

Vizualizari: 1326