© 2024 Auto.ro
Cu inaltime foarte redusa, foarte sportiv si foarte rar Porsche lanseaza un nou 911 Speedster in serie limitata la un numar redus de exemplare.
Ca omagiu adus primului model Porsche cu numele Speedster, si anume 356 Speedster, noul model va fi produs in doar 356 unitati. Masina cu doua locuri se diferentiaza semnificativ de ceilalti membri ai familiei Porsche 911.
Parbrizul cu inaltimea redusa cu 60 de milimetri si mai inclinat, conturul drept al top-ului manual cu design sport si carcasa dubla “double-bubble” pentru soft-top, definesc, corespunzator traditiei, profilul marcant al noului 911 Speedster. Astfel caracterul aparte al caroseriei latite in spate cu 44 de milimetri este pus in evidenta cu efect chiar mai impresionant. Porsche 911 Speedster are tractiunea pe puntea spate si va debuta in premiera mondiala la inceputul lunii octombrie la Salonul Auto de la Paris.
Noul Porsche 911 Speedster imbina caracteristicile clasice ale acestui tip de masina sport Porsche, cu performante chiar mai eficiente fata de generatia actuala 911: motorul Boxer de 3,8 litri genereaza 408 CP (300 kW), cu 23 CP mai mult decat 911 Carrera S. Avand in vedere consumul mixt de 10,3 l/100 de kilometri, noul Speedster este insa la fel de eficient ca si 911 Carrera S Cabriolet fara kit de suplimentare a puterii – aceste rezultate se datoreaza tehnologiei Porsche Intelligent Performance. Transmisia puterii pe puntea spate cu diferential blocabil in standard, are loc prin intermediul cutiei de viteze Porsche cu dublu ambreiaj (Porsche-Doppelkupplungsgetriebe - PDK) cu sapte trepte de viteza.
De asemenea incluse in echiparea standard sunt sistemul Porsche Active Suspension Management (PASM) si sistemul de franare ceramic Porsche (PCCB). La acestea se adauga protectia exemplara a ocupantilor noului 911 Speedster. Inginerii de la Porsche au optimizat, special pentru acest model, sistemul de protectie impotriva rasturnarii, care este inclus in standard pentru toate modelele decapotabile de la Porsche.
Modelul actual Speedster a fost conceput de Porsche Exclusive – compania proprie a producatorului, specializata in personalizarea modelelor Porsche si dezvoltarea masinilor de serie redusa. 911 Speedster constituie o introducere a aniversarii de 25 de ani a Porsche Exclusive, care va fi celebrata in anul 2011 si, dupa succesul modelului 911 Sport Classic, demonstreaza din nou competentele Porsche Exclusive in ceea ce priveste masinile de serie limitata.
In conformitate cu standardele Porsche Exclusive, 911 Speedster este echipat cu aproape toate dotarile optionale ale gamei 911 si, mai mult, fascineaza multumita interiorului perfectionat prin finisaje executate manual, din piele neagra neteda cu numeroase detalii exclusive Speedster, in culoarea caroseriei. Printre acestea se numara sectiunea centrala a scaunelor sport adaptive, cu aplicatii in design-ul ce aminteste de steagul de sosire, precum si sectiunile laterale din piele in culoarea caroseriei.
Nota sportiva este accentuata prin culoarea “Pure Blue”, conceputa exclusiv pentru Speedster, si care ofera un contrast fascinant cu farurile frontale fumurii, inelele negre ale blocurilor optice din fata, cadrul negru al parbrizului, precum si cu alte aplicatii negre. La cerere, Porsche Speedster este disponibil, fara costuri suplimentare, si in culoarea „Carrara White“. In plus, dispune de o masca frontala speciala, praguri exterioare specifice si o masca posterioara distincta.
Seriile Speedster au fost initiate in anul 1953 ca o masina sport, purista, avand la baza modelul Porsche 356 care dispunea de doua scaune sport tip scoica, usi cu geamuri laterale cu posibilitate de deschidere, din material plastic, si parbriz mai scurt, curbat elegant.
In 1988 Speedster-ul care avea la baza 911 Carrera si-a sarbatorit revenirea, avand o caracteristica suplimentara: carcasa top-ului dispunea pentru prima data de structura dubla specifica “double bubble”. La fel, ca si pentru urmatoarea generatie 911 Carrera, a fost lansat in 1993/1994 un nou Speedster.
Noul Porsche 911 Speedster va fi lansat pe piata din Germania in decembrie 2010.