rss

Gemballa Tornado 750 GTS: un Porsche Cayenne Turbo mare si urat

  1. 23/04/2009
  2. Categoria: Porsche
  3. Tags: Gemballa, gemballa tornado, Porsche, Porsche cayenne turbo

Pentru aceia dintre detinatorii unui Porsche Cayenne Turbo care nu mai sunt multumiti de performantele masinii si de felul in care arata aceasta, exista acum Gemballa Tornado 750 GTS! Asta deoarece cunoscuta casa de tuning specializata in modificarea modelelor Porsche i-a aplicat SUV-ului german un tratament de "corectie", unde 750 reprezinta, bineinteles, puterea propulsorului V8 preluat de pe Cayenne Turbo si modificat in consecinta.

In noua versiune de 5,0 litri (cea de serie are 4,8 litri), motorul de pe Tornado 750 GTS dezvolta, cum spuneam, o putere maxima de 750 CP la 6.400 rpm si nu mai putin de 1.050 Nm de cuplu, disponibili inca de la 3.200 rpm, care fac ca SUV-ul sa fie capabil sa sprinteze de la 0-100 km/h in numai 4,3 secunde si sa ruleze cu o viteza maxima de 300 km/h. Un rol important in atingerea acestor performante o au si cele 250 kg in minus comparativ cu un Cayenne Turbo standard.

Pentru a obtine aceste performante, inginerii de la Gemballa au echipat acest adevarat monstru cu suspensii sport cu amortizoare reglabile, care coboara garda la sol cu pana la 70 mm. Tornado 750 GTS a fost "incaltat" cu un set nou de jante din aliaj de 22 de inch si pneuri de 335/25 Z22, in timp ce puterea de franare este asigurata de un nou sistem prevazut cu etriere cu 6 pistoane si discuri ventilate de 420 mm pe fata si etriere cu 4 pistoane si discuri de 380 mm pe spate.

Kit-ul aerodinamic pregatit de Gemballa pentru Cayenne Turbo este de-a dreptul respingator si transforma modelul intr-un vehicul care ar fi putut detine un rol in noul film "Death Race" avandu-l ca principal protagonist pe Jason Statham. Ceea ce atrage privirile cu adevarat este capota, care se contopeste cu aripile fata si, gratie unui nou mecanism de deschidere inversa (spre fata comparativ cu deschiderea clasica de pe Cayenne-ul de serie), aceasta se deschide cu totul permitand un acces mai facil la motor.

De asemenea, se remarca spoilerele foarte profilate, care au primit extensii de 60 mm (pe fata) si de 40  mm (la spate), extensii care se regasesc si pe partile laterale ale masinii, apoi imensele prize de aer frontale, posterioare si laterale, care ajuta la o mai buna racire a puternicului motor, precum si difuzorul de aer posterior, care integreaza cele patru tevi de esapament rotunde. La interior, Gemballa a optat pentru o configuratie cu patru locuri individuale, a folosit noi materiale din fibra de carbon si aluminiu, precum si piele fina si a redesenat consola centrala care gazduieste maneta schimbatorului de viteze si comenzile pentru sistemul infotainment.

Vizualizari: 2179