© 2024 Auto.ro
Desi nu s-a anuntat inca oficial, Porsche va opri in luna decembrie productia actualului Cayenne la fabica din Leipzig pentru a face loc celei de-a doua generatii a SUV-ului din Stuttgart.
De regula, procesul de restilizare al unui model dureaza doua-trei luni, ceea ce inseamna ca noul Cayenne va putea fi admirat la Salonul Auto de la Geneva din luna martie a anului viitor. Primele modele vor fi livrate incepand cu luna mai 2010, inclusiv varianta hibrida, in timp ce modelul Cayenne Turbo va fi introdus probabil cu ocazia show-ului auto de la Paris.
Construit pe aceeasi platforma ca Audi Q7 si Volkswagen Touareg, noul Cayenne va fi mai usor cu vreo 250-300 kg comparativ cu actualul model datorita inlocuirii otelului din structura sasiului cu materiale usoare ca aluminiul si magneziul. Reducerea masei, coroborata cu un coeficient aerodinamic mai bun, va face ca performantele masinii sa fie superioare celor ale actualului model.
Pentru imbunatatirea performantelor on-road, inginerii Porsche vor simplifica principalele caracteristici off-road sau chiar vor renunta la unele dintre acestea. Motivul? Capabilitatile off-road extreme ale actualei generatii nu sunt agreate de 90% dintre clienti. In plus, transmisia PDK (Porsche Doppelkupplunggetriebe) isi va loc pe toate versiunile de motorizare, inlocuind actuala Tiptronic. Cat despre gama de motoare, aceasta va ramane aproape neschimbata, urmand sa fie adaugata o versiune Hybrid S.