rss

Porsche Cayenne de la Enco Exklusive

  1. 10/10/2009
  2. Categoria: Porsche
  3. Tags: Cayenne Turbo, Enco Exklusive, Gemballa, Gladiator 700 GT Biturbo, Porsche

Suntem convinsi ca mult mai putin popor a auzit de realizarile lui Enco Exklusive in comparatie cu cele ale lui TechArt, Gemballa, 9ff sau alti tuneri specializati in modele Porsche, insa la fel de siguri suntem ca masina din imagini va rezolva o mare parte a acestei probleme.

Gladiator 700 GT Biturbo este numele ei si, daca este sa o definim in cateva cuvinte, am putea spune ca aveti in fata ochilor un bloc de superlative extrem de concentrat.

Spre exemplu, motorul: pe un Cayenne Turbo obisnuit, el dezvolta 500 CP si 700 Nm; dupa ce trece prin mainile indivizilor de la Enco Exklusive, el ajunge la 700 CP si 850 Nm. Asta inseamna ca Gladiator este mai puternic decat orice Murcielago, orice Ferrari si, exceptand ultima versiune Zonda, orice Pagani, catapultarea blocului de otel de 2,5 tone la 100 km/h in doar 4,5 secunde devenind perfect logica.

Intre timp, noua viteza maxima trecuta in fisa tehnica este de 290 km/h, la o aruncatura de bat de patrunderea in clubul select al supercar-urilor.

Uriasul Porsche mai trebuie insa sa si opreasca din cand in cand, ceea ce inseamna ca ajungem sa vorbim despre forta colosala a unui sistem de franare cu discuri de 410x36 mm pe fata, actionate de etrieri cu 12 pistonase (380x32 mm pe spate, etrieri cu patru pistonase).

Insa chiar si aceste piese de dimensiunea capacelor de canal par absolut normale atunci cand se itesc in spatele unor jante de 23 de inch diametru, incaltate cu anvelope Dunlop Sport Maxx de 315/25R23.

De parca toate aceste masuri nu ar fi facut masina suficient de “scandaloasa”, germanii au hotarat sa vopseasca caroseria in doua culori – rosu sangeriu si negru – si sa doteze interiorul cu patru “scoici” din fibra de carbon (preluate de la un 911 GT3) si cu un roll cage.

Tema “Rosu si Negru” a exteriorului este continuata, evident, si in habitaclu, folosirea intensa a fibrei de carbon pentru decorarea consolei centrale, panourilor portierelor si volanului asigurandu-ne de faptul ca Enco Gladiator GT 700 Biturbo va fi la superlativ inclusiv in privinta pretului.

Vizualizari: 1623