© 2024 Auto.ro
Porsche a reusit din nou rezultate exceptionale in anul comercial 2009/2010. Conform datelor preliminare, cu o crestere de 17,9 procente la 7,79 miliarde euro, Porsche a reusit cea mai mare cifra de afaceri din istoria companiei. Vanzarile au crescut de asemenea cu 8,8 procente la 81.850 autovehicule (75.238 in anul anterior).
Michael Macht, presedinte al consiliului de administratie Porsche AG, prevede in continuare o dezvoltare dinamica a companiei: “Cifra de afaceri record demonstreaza clar ca Porsche si-a recapatat forta pe care a avut-o. Porsche va urma acelasi trend pozitiv si in anul commercial curent“. Macht isi bazeaza spusele in principal pe gamele de modele Cayenne si Panamera, alaturi de 911 Speedster si 911 Carrera GTS.
Ambele modele isi vor sarbatori debutul mondial la Salonul Auto de la Paris, la inceputul lui octombrie. In acelasi timp va avea loc schimbarea anuntata a top managmentului Porsche AG. Incepand cu 1 octombrie, fostul sef pentru planificare de produs, managment de produs si game de modele al Grupului VW si al marcii Volkswagen, Matthias Müller, va deveni presedinte al consiliului de administratie Porsche AG. Michael Macht se va alatura consiliului de administratie Volkswagen AG si va raspunde de productia Grupului.
In anul comercial anterior 2009/2010, Panamera, model care a fost introdus pe piata mondiala in septembrie 2009, a atins un volum de vanzari de 20.615 unitati. Modelul cu cel mai mare volum a ramas Cayenne, cu 29.855 unitati vandute. In ciuda schimbarii de model din primavara 2010, scaderea de volum a fost de numai 12,9 procente. Modelul Cayenne complet nou dezvoltat, prezent in showroom-uri incepand cu mai anul acesta, a atins deja 11.618 unitati.
Vanzarile seriei 911 au fost influentate negativ de conditiile economice in continuare dificile, ce afecteaza piata de masini sport. In anul comercial 2009/2010, conform cifrelor preliminare, vanzarile au scazut cu 27,4 procente la 19.663 unitati. Ar trebui notat insa ca mixul de modele a fost imbunatatit. Vanzarile totale Porsche pentru noul 911 Turbo si 911 Turbo S au atins 4.055 unitati. Vanzarile seriei Boxster au scazut cu 10,8 procente la 11.717 unitati. Dintre acestea, 6.865 vehicule au fost Boxster Roadster, iar 4.852 au fost Cayman.
Evolutia Grupului Porsche a variat in cele mai importante piete mondiale. Vanzarile in afara pietelor traditionale din Europa si America de Nord au crescut semnificativ cu 25,8 procente la 25.283 vehicule. Numai piata chineza a cumulat 11.724 unitati, dovedind o crestere de 47,5 procente fata de aceeasi perioada a anului anterior. In Europa, vanzarile au aratat o usoara crestere de 1,4 procente la 30.948 unitati. Dintre acestea, 11.857 au fost vandute in Germania, cu 3,5 procente mai putin decat in anul anterior. In piata nord americana, Porsche a vandut 23.705 unitati, o crestere de 4,6 procente comparativ cu anul anterior. Pe intreaga piata americana, Porsche a atins un volum de vanzari de 25.619 unitati.
Productia din anul anterior a cumulat un total de 89.123 vehicule, cu 16,1 procente mai mult decat in aceeasi perioada a anului precedent. 32.215 unitati ale gamei Cayenne si 24.494 ale noii game Panamera au iesit pe poarta fabricii din Leipzig. La fabrica principala din Stuttgart-Zuffenhausen, 20.159 vehicule din gama 911 au fost construite, cu 27,4 procente mai putin decat in anul anterior. Gama Boxster a atins un total de 12.255 unitati, o scadere de 14,9 procente. Numarul de angajati a crescut pana la sfarsitul anului comercial cu 1 procent, la 12.722 persoane. Cea mai mare parte dintre acestia, 10.880 persoane, fiind angajate in Germania. 110 tineri si-au inceput programele de practica. In total, 340 de practicanti au fost astfel angajati la Porsche.