rss

Review - Porsche Panamera S, uber GT

  1. 13/08/2010
  2. Categoria: Porsche
  3. Tags: Panamera, Porsche

Porsche a revolutionat propriul brand atat prin crearea de SUV-uri, cu motor diesel, cat si prin aparitia unui Grand Turism cu 4 usi, care pastreaza din plin ADN-ul supersportiv Porsche. Panamera, prima berlina din istoria marcii, se prezinta spatioasa si extrem de luxoasa.

Lansat in Romania, in premiera europeana anul trecut, in septembrie, Porsche Panamera uimea industria auto autohtona, si deopotriva starnea curiozitati dintre cele mai diverse: e masina soferului, e un Porsche de familie, pentru top executivi, pentru sportivi, etc. Un lucru e cert, la nivel tehnologic, Porsche Panamera este un reper in industria auto mondiala, lucru de altfel obisnuit pentru modelele Porsche.

Dintre caracteristicile avansate trebuie amintite 5 inovatii tehnologice, oferite in premiera pe un automobil de productie din segmentul "lux performance". Acestea sunt: functia automata start/stop, ce lucreaza in conjunctie cu transmisia automata, suspensiile pneumatice cu flux additional de aer la cerere, aerodinamica activa cu multistadii, spoiler spate ajustabil la cerere, pentru modelul Porsche Panamera Turbo.  
Desi relativ nou aparut pe piata din Romania, la noi in rubrica Second Hand am gasit doua modele: un Porsche Panamera din 2010, rulat 2600 de kilometri, la pretul de 105.000 de euro, si un Porsche Panamera Turbo din 2010, cu pretul de 129.900 euro.
Automobilele noi existente in oferta importatorului Porsche sunt reprezentate de modelele Panamera S cu pret de la 104.592 euro cu TVA inclus, Panamera 4S de la 112.803 euro cu TVA inclus si Panamera Turbo de la 148.257 euro cu TVA inclus.

Modelele existente pe piata noastra beneficiaza de doua motorizari V8 de 4.8 litri cilindree: la Porsche Panamera S si 4S, V8-ul dezvolta 400 CP si un cuplu maxim de 500 Nm, iar in versiunea Panamera Turbo, V8-ul bi tubo supraalimentat dezvolta 500 CP si un cuplu maxim impresionant de 700 Nm. Pe modelul Panamera, Porsche poate include si motorizarea V6 de 3.6 litri care dezvolta 300 CP si un cuplu de 400 Nm, insa un Porsche trebuie tratat ca o masina supersport, asa ca versiunile mai puternice si eventual cu tractiune integral sunt o optiune inteligenta.
Daca ne referim la palierul psihologic de 100.000 de euro, Porsche Panamera se pozitioneaza favorabil fata de rivalii sai cu un pedigree mai slab, Audi A8, BMW seria 7 si Merc S-Klasse, insa tratati drept modele bine vandute in clasa.
Interesant de remarcat ca Porsche Panamera provoaca tensiuni in propria-i familie. Astfel la versiuni de putere similare un Porsche 911 Carrera S  costa 108.037 euro cu TVA inclus, un 911 Carrera 4S -115.385, iar un 911 Turbo costa de la 163.172 de euro cu TVA inclus. Desigur veti obiecta ca vorbim de alte masini, correct insa in cazul lui Panamera de bani mai putini, luati mai multa masina fara rabat la sportivitate sau exclusivism. Interesant nu?

Noi am testat un model Porsche Panamera S. Culoarea exteriorului cu nuanta interiorului provocau un contrast exclusivist de bun augur. Nu voi insista prea mult pe aspectul dinamic insa daca vrei sa mergi cu Porsche Panamera in oras, masina mai bine zis transmisia automata PDK te ajuta si poti face acest lucru, calm si elitist. Insa daca vrei altceva poti alege sa-ti setezi suspensia pe un regim sportiv si atunci la o accelerare mai brutala vei recunoaste un Porsche pursange si vei fii multumit de banii dati. Sa nu uitam zgomotul propriu automobilelor Porsche care asigura o acustica motivanta pentru actiunea asupra pedalei de accelerare.

La interior, Porsche Panamera va ofera spatiu neobisnuit de mare fiind considerat cel mai practic model Porsche "ever" insa are unele limitari impuse de caracterul sportiv al marcii. In schimb datorita multitudinii de reglaje, este imposibil sa nu gasiti o pozitie ideala de condus indiferent de particularitatile dumneavoastra anatomice.
Materialele folosite la interior sunt de mare exceptie, iar finisarile sunt pe masura blazonului si al devizului. Singurul lucru care ne-a placut mai putin este multitudinea de butoane din bord si de pe consola centrala, fiecare avand o singura functie,  o metoda folosita cu succes de asiatici, insa care nu se pliaza de niciun fel pe un model sport performance. Daca totusi vreti sa depasiti acest lucru nu aveti decat sa va ganditi la un cockpit de avion si atunci orgoliul dumneavoastra nu va fi atins.

Din punct de vedere al fiabilitatii, ne asteptam ca Panamera sa fie la inaltime, pentru ca multe dintre elementele sale au fost preluate de la Cayenne, SUV-ul  Porsche care si-a confirmat valoarea deja, prin cifrele impresionante de vanzari.


La performante dinamice, trebuie sa amintim ca modelul testat de noi, Porsche Panamera S PDK are un timp de acceleratie 0-100 de km/h de doar 5,3 secunde  un sprint impresionant tinand cont de masa de aproape 2 tone ale automobilului. Viteza maxima comunicata este de 283 km/h. Consumul mediu urban este propriu unui V8 si s-a cifrat in timpul testului in jurul a 22 l/100 km. De amintit ca modelul nostrum beneficia de avantajele cutiei Porsche PDK cu dublu ambreiaj.  De amintit ca o data cu introducerea acestui ambreiaj pe Porsche Panamera, marcheaza o premiera in segmentul de lux. Acest tip de ambreiaj si transmisie ajuta la reducerea importanta a consumului maximizand comportamentul sportiv al masinii. Cu mult superior transmisiilor automate clasice, Porsche PDK alege treapta de mers ideala pentru rulaj, schimba rapid treptele  fara intreruperea fluxului de putere de la motor spre roti.

Fara importanta numarul de usi, Panamera este un Porsche pur si dur, confortabil si elitist. Un Grand Tourism izbutit care reuseste sa genereze reactii de tot felul la aparitia sa pe strada. Un Porsche nu poate trece neobservat, iar Panamera nu depune niciun efort in aceasta privinta.



Vizualizari: 3571