© 2024 Auto.ro
Porsche a comunicat ca piata chineza ar putea ocupa locul doi ca marime in urmatorii trei ani pentru constructorul auto, lasand in urma astfel Germania, in urma cresterii salariilor si cererii pentru modelul sedan sport Panamera, in valoare de 260.000 dolari.
"Toti producatorii auto de lux au o performanta buna pe piata din China", a fost declaratia sefului diviziei Porsche din China, Helmut Broeker. Anul trecut, piata chineza a fost cea de-a treia ca marime pentru producatorul auto, dupa ce in 2006 fusese pe locul 15.
Porsche planuieste sa mareasca numarul dealerilor din China si sa mute sediul central la Shanghai, capitala financiara a Chinei, pentru cresterea vanzarilor.
Audi AG, Jaguar Land Rover si Mercedes-Benz, detinut de Daimler AG, vor de asemenea sa contracareze scaderea cererii de pe piata europeana si americana prin cresterea vanzarilor in China.
"Piata din China reprezinta o speranta pentru producatorii auto de lux precum Porsche. Chiar si in mijlocul crizei financiare actuale, cei mai bogati oameni din China au fost mai putin afectati decat cei din Europa sau Statele Unite", a declarat un analist.