© 2024 Auto.ro
Pe langa noul SUV Porsche Cayenne, reputatul constructor Porsche a prezentat la Geneva, modelul supersport hibrid Porsche 918 Spyder, aflat in stadiul de prototip.
Porsche 918 Spyder combina calitatile high tech de curse cu mobilitatea ci ajutorul electricitatii pentru a obtine performante eco reale: emisii de dioxid de carbon de 70 g/km la un consm de 3 l/100 km absolute rezonabil pentru o supersportiva ultra compacta. Aceste performante eco sunt dublate de calitatile supersportive ce recomanda un Porsche: acceleratia 0-100 km/h dureaza 3,2 secunde, iar viteza maxima obtinuta in teste pe Nordschleife la Nurburgring a fost de 320 km/h, un tur de circuit durand mai putin de 7:30 minute, masina fiind mai rapida decat Porsche Carrera GT.
Porsche 918 Spyder este unul dintre cele trei modele hibride marca Porsche, care au debutat la editia din 2010 a Salonului Auto de la Geneva. Acest trio este compus din Cayenne S Hybrid, 911 GT3 R Hybrid si modelul 918 Spyder mentionat mai sus.
Porsche 918 Spyder este propust de un V8 capabil sa dezvolte 500 CP la o turatie de 9200 rot/min care lucreaza impreuna cu un motor electric dispus pe puntea fata si un altul antrenand puntea spate. Cele doua motoare electrice aduc un surplus de 218 CP, astfel ca Porsche 918 Spyder mizeaza pe aproape 720 CP la nevoie.
Puterea este transmisa rotilor prin cutia PDK (Porsche-Doppelkupplungs-getriebe), la care se adauga si puterea propulsorului electric. In cazul puntii fata motorul electric transmite cuplul catre roti folosind un raport de transmitere fix.
Sistemul de baterii ce alimenteaza motoarel electrice este dispus in spatele celulei pasagerilor. Marele avantaj al acestui automobil hybrid plug in este ca bateruule pot fi incarcate de la o priza normala similara cu aceea din casa. Desigur energia cinetica de franare este convertita in energie electrica care alimenteaza bateriile, furnizand un plus de autonomie atunci cand mergem mai sportiv.
Un buton aflat pe volan permite soferului sa aleaga unul dintre cele patru regimuri de mers: E-Drive (merge electric pana la 25 km), Hybrid (motorul termic functioneaza suplinit de motoarele electrice), Sport Hybrid ( se foloseste atat propulsia termica cat si cea electrica, accentual cazand pe performanta) si la final Race Hybrid (ambele sisteme de proplusie se concentreaza pe performanta pura pe dinamica de curse, lucrand la capacitatea lor maxima).
Caroseria lui Porsche 918 Spyder este de tip monococa, fiind construita din fibre de carbon, material compozit usor si rezistent, care alaturi de elemente din aluminiu si magneziu conduc la o masa totala de 1490 kg si o rigiditate torsionala ridicata, fapt ce conduce la o manevrabilitate demna de un Porsche.
Porsche 918 Spyder vine cu noi functii gen Range Manager. Dupa activarea acesteia, sistemul foloseste navigatia prin satelit pentru a prezenta autonomia masinii in functie de destinatie si felul de condus al soferului, permitand acestuia din urma sa aleaga felul de mers. In mediu citadin Range Manager-ul permite soferului sa ajunga la destinatie folosind doar modul electric.
De noul Porsche 918 se leaga multe dintre strategiile Porsche care vizeaza automobilele hibride, fiind un punct de referinta, tipic Porsche, al noilor modele bazate pe electro-mobilitate.