© 2024 Auto.ro
Statul arab ar putea face lumina in cazul “afacerii Porsche” in maximum trei saptamani, a declarat premierul Sheikh Hamad bin Jassem al-Thani intr-un interviu acordat lui Gulf Times.
Nici una dintre parti nu are voie sa divulge informatii despre evolutia discutiilor, insa, dupa ce VW a refuzat alianta cu Porsche si ultimul a acumulat o datorie de 9 miliarde de euro, cei din Zuffenhausen ar putea sa cedeze destul de usor in caz ca arabii garanteaza o infuzie de cateva miliarde de euro bune.
Porsche s-a ales cu monumentala datorie in urma misiunii (abandonate) de preluare a grupului Volkswagen, majoritatea membrilor familiei Porsche vazand in banii Qatar-ului injectia de capital de care este nevoie pentru a relua negocierile cu producatorul numarul unu din Europa.
Fostul constructor de masini sport doreste sa vanda in jur de 25% din actiunile sale statutlui Qatar, insa Ferdinand Piech este sceptic in privinta incheierii afacerii.
De partea cealalta, interesul arabilor fata de Porsche (si fata de industria auto germana in general – vezi cazul lui IPIC si al celor 9,1% detinute la Daimler AG) nu este intamplatoare, ei cautand sa-si amortizeze pierderile cauzate de prabusirea companiilor americane in care au investit.
In primul trimestru al lui 2009, compania de investitii a statului (Qatar Investment Authority) a inregistrat un profit de 7-8 miliarde de $, banii urmand a fi folositi atat pentru expansiunea in Europa, cat si pentru cea asiatica.