© 2024 Auto.ro
Acum, dupa ce Wendelin Wiedeking a spus adio fotoliului de CEO la Porsche AG, cele doua companii sunt gata sa fuzioneze.
Liderii concernului din Wolfsburg si-au dat acordul pentru inceperea operatiunii, ce incheie practic trei ani de "conflicte" in care fiecare dintre cele doua parti si-au disputat sefia viitorului conglomerat.
Desi Porsche a fost la un pas sa dea marea lovitura, in final roata s-a intors complet: miliardele de euro datorie acumulate de catre constructorul din Zuffenhausen au atarnat prea greu, iar VW, odinioara pe cale de fi “inghitit”, a ajuns in postura de cumparator.
Sigur, nu mai devreme de saptamana trecuta, cele 3 miliarde de euro pe care Porsche trebuia sa le inapoieze statului german i-au speriat suficient pe sefii din Wolfsburg incat acestia sa fie aproape de a renunta la producatorul de masini sport; totusi, decizia de a atrage si alti investitori – vezi “afacerea Qatar” – au readus lucrurile pe fagasul normal.
Cum va arata viitorul lui Porsche? Nu foarte rau, daca este sa dam crezare celor spuse de CEO-ul lui Volkswagen, Martin Winterkorn. Fostul sef al lui Audi a declarat ca firma din Zuffenhausen va continua sa-si desfasoare activitatea ca si un producator cu strategii proprii, patronatul celui mai mare concern auto european nefiind sinonim cu distrugerea identitatii. Mda...