© 2024 Auto.ro
Intr-o piata care inregistreaza o scadere cu 18% fata de 2009, Porsche Romania inregistreaza o performanta buna, care se traduce si prin cresterea cotei de piata cu 2% la peste 20% din piata totala, in ceea ce priveste toate marcile importate.
Marca Volkswagen autoturisme a avut un numar de 8.650 unitati livrate, consolidandu-si pozitia in topul primelor marci de import din Romania, cu o cota de piata de aproape 9%. Totodata, anul 2010 a adus, in showroom-urile Volkswagen, noul Touareg si noul Passat.
Audi a reusit si in 2010 sa fie una dintre marcile preferate de cumparatorii de autoturisme premium, inregistrand o cota de aproape 32% din aceasta piata. Printre modelele care s-au bucurat de cel mai mare succes, se remarca: Audi A4 cu 432 de autoturisme vandute, Audi A3 cu 214 unitati si Audi Q5 cu 304 unitati, clasandu-se astfel pe prima pozitie in segmentele A, B si B SUV.
Anul precedent, Audi a oferit publicului o gama variata de modele noi, precum nava amiral a marcii, noul Audi A8, considerat cel mai sportiv sedan din clasa de lux. Audi a mai lansat noul A1 si modelul A7 Sportback.
Anul 2010 a fost unul incarcat pentru marca Skoda, cu trei lansari de modele noi si multe evenimente speciale. In 2010, prin reteaua de distributie a marcii Skoda in Romania s-au livrat clientilor 8.100 de autovehicule noi, marca inregistrand astfel o cota de piata de peste 8% si plasandu-se in topul primelor trei marci auto de la noi din tara.
In luna martie a fost lansat Skoda Superb Combi, varianta break a celebrului model Superb, caracterizata prin eleganta si o oferta de spatiu care o plaseaza in fruntea clasei sale. Foarte apreciat de presa de specialitate, Skoda Superb Combi a fost livrat in 90 de exemplare clientilor romani pe parcursul anului 2010. In iunie au urmat lansarile versiunilor facelift ale modelelor Fabia si Roomster.
SEAT a reusit sa livreze 1.662 unitati, acelasi volum ca si in anul 2009. Marca a inregistrat o cota din piata totala de 1.58%, revenind astfel la nivelul anului 2007, cel mai bun din istoria marcii in Romania.
Marca Volkswagen Autovehicule Comerciale a devenit in 2010 lider de piata pe partea de import autovehicule comerciale usoare, livrand 1,388 utilitare. Volkswagen Transporter – cel mai bine vandut model al gamei - isi pastreaza si in 2010 statutul de “best in class” in ceea ce priveste livrarile, cu o cota de piata de peste 45% in segmentul sau. Modelul Crafter a avut in anul 2010 o evolutie pozitiva, o cota de piata depasind nivelul de 10 % - un plus de peste 3 puncte procentuale fata de anul 2009.
In toamna anului trecut a avut loc lansarea noului Caddy GP - facelift, model innoit in principal in ceea ce priveste motorizarea, confortul, siguranta si design-ul. Volkswagen Autovehicule Comeciale ofera astfel cea mai moderna gama de utilitare, singura pe piata integral Euro 5.
Anul 2010 a fost unul important in domeniul flotelor, cota acestora in totalul livrarilor fiind de peste 50%. La finalul anului 2010 a avut loc, in cadrul retelei de distribuitori, un preview pentru Amarok – pick-up-ul datorita caruia marca este prezenta intr-un nou segment. Lansarea oficiala este programata pentru primul trimestru al anului 2011.
Weltauto, divizia de autovehicule de ocazie a grupului, a continuat in anul 2010 dezvoltarea retelei de parteneri, reusind sa incheie anul cu un volum de vanzari in crestere fata de anul precedent.