© 2024 Auto.ro
1977 Renault debuteaza in Campionatul Mondial de Formula 1 pe data de 14 iulie 1977. Jean-Pierre Jabouille abandoneaza in turul 16 insa Renault RS01, prima masina de Formula 1 cu motor turbo, este imediat poreclita “Ceainicul Galben”.
1979 In Marele Premiu al Frantei, la 1 iulie 1979 se puncteaza prima victorie a unui Renault Turbo in Formula 1. Jean-Pierre Jabouille termina pe cea mai inalta treapta a podiumului, fiind urmat de Gilles Villeneuve (Ferrari) si René Arnoux cu cel de-al doilea Renault.
1982 Prima dubla obtinuta de Renault in Formula 1: René Arnoux si Alain Prost termina pe primele doua locuri in Marele Premiu al Frantei. In acelasi an, Renault devine echipa de referinta iar Alain Prost rateaza cucerirea titlului mondial.
1985 In afara echipei oficiale, Renault asigura motoarele pentru inca trei echipe: Lotus, Ligier si Tyrrell. Renault isi anunta retragerea ca si constructor de pe scena Formulei 1, dar ramane motoristul celor trei echipe mai sus mentionate.
1988 Renault isi anunta revenirea in Formula 1, ca motorist al echipei Williams, pentru care a pregatit un motor atmosferic V10.
1989 Prima victorie in Formula 1 pentru motorul atmosferic Renault V10 (Grand Prix Canada, Thierry Boutsen).
1992 Dupa ce a avut noua victorii de-a lungul sezonului, Nigel Mansell cucereste titlul mondial din competitia pilotilor, in timp ce Williams Renault isi adjudeca primul titlu din seria de cinci in intrecerea constructorilor.
1993 Alain Prost obtine cel de-al patrulea si ultimul titlu mondial in Campionatul Mondial de Formula 1. Williams Renault obtine al doilea succes consecutiv in competitia constructorilor.
1994 Damon Hill devine vice-campion mondial, terminand sezonul in spatele lui Michael Schumacher. Cel de-al doilea, isi adjudeca prima coroana de campion la volanul unei masini Benetton-Ford. Williams Renault obtine al treilea titlu consecutiv in competitia constructorilor. Renault semneaza un contract pe trei ani, devenind furnizor de motoare pentru Benetton Formula.
1995 Michael Schumacher obtine al doilea titlu mondial, in timp ce pilotii Renault ocupa primele patru locuri in Campionatul Mondial rezervat pilotilor. Benetton Renault cucereste titlul pe echipe, oferind constructorului francez cea de-a patra coroana consecutiva.
1996 Damon Hill devine campion mondial, in timp ce colegul sau de echipa, Jacques Villeneuve, termina sezonul pe locul secund. Williams Renault castiga un nou titlu, aducand lui Renault cel de-al cincilea succes consecutiv.
1997 Jacques Villeneuve castiga competitia pilotilor iar Williams Renault pe cea a constructorilor. Renault este campion mondial pentru al saselea an consecutiv. La finalul sezonului, Renault isi anunta retragerea din Formula 1.
2001 Renault achizitioneaza gruparea Benetton Formula si se intoarce in Formula 1 ca motorist al acesteia. Scopul impus este revenirea cu incepere din 2002 ca echipa 100% Renault.
2002 Renault revine in postura de constructor oficial in Campionatul Mondial de Formula 1. Pilotii echipei sunt Janson Button si Jarno Trulli. Sasiul este conceput in uzina din Enstone (Marea Britanie), in timp ce motorul V10 cu unghi deschis este realizat la uzina Viry-Chatillon, in Franta.
2003 In cel de-al doilea sezon dupa revenire, Renault termina Campionatul Mondial de Formula 1 pe locul patru. Rezultatul vine la 20 de ani dupa ultima victorie obtinuta de o masina Renault (Alain Prost cu un Renault Elf Turbo in Grand Prix-ul Austriei din 1983).
2004 Cu trei pole position, cinci clasari pe podium si o victorie (Jarno Trulli la Monte Carlo), Renault termina pe locul trei Campionatul Mondial de Formula 1 si isi indeplineste obiectivul propus la inceputul sezonului.
2005 Renault si Fernando Alonso isi adjudeca ambele titluri mondiale, spaniolul devenind cel mai tanar campion din istoria Formulei 1.
2006 Fernando Alonso si Giancarlo Fisichella au fost pastrati pentru anul 2006, in timp ce pilotul de teste Franck Montagny a fost inlocuit cu Heikki Kovalainen. In data de 16 octombrie 2006, Renault a anuntat ca banca olandeza ING va inlocui Mild Seven in calitate de sponsor timp de trei ani, incepand cu 2007.
2007 Renault l-a confirmat pe Giancarlo Fisichella si Heikki Kovalainen ca piloti pentru anul 2007, cu Nelson Piquet Jr., si Ricardo Zonta lor ca piloti de teste. Masina pentru 2007, R27, a fost dezvaluita in 24 ianuarie 2007. Tot atunci, motoarele Renault au fost furnizate echipei Red Bull Racing pentru sezonul 2007.
2008 Pe 10 decembrie 2007 Fernando Alonso a semnat cu Renault F1 pentru 2008. Alonso a condus alaturi de pilotul de teste promovat, Nelson Piquet Jr. Ambii piloti au punctat Marele Premiu al Ungariei, desi acestia nu au reusit sa se ridice la inaltimea asteptarilor la Valencia doua saptamani mai tarziu.
2009 Renault a fost suspendat pentru o cursa (Marele Premiu al Europei 2009), din cauza incidentului care implica o roata a manopostului lui Fernando Alonso neechipata in mod corespunzator in timpul Marelui Premiu al Ungariei in 2009. Decizia a fost schimbata insa in urma unei hotarari FIA pe 17 august 2009 . La data de 4 august, Nelson Piquet Jr. a primit vestea ca va fi inlocuit in restul sezonului de pilotul de teste Romain Gosjean.