© 2024 Auto.ro
Cu ceva vreme in urma, Renault anunta ca intentioneaza sa fabrice noul motor 1.6 dCi in Romania, la uzina de la Pitesti, sau in Spania, la Valladolid. Insa, dupa o mai atenta chibzuiala, grupul francez a revenit asupra deciziei si a hotarat ca viitorul diesel sa fie manufacturat in "Hexagon", la fabrica din Cleon.
Productia motorului realizat in cadrul parteneriatului Renault-Nissan va incepe in 2011, iar oficialii Renault au motivat alegerea spunand ca uzina din Franta este mai potrivita intrucat dispune deja de echipamentul necesar. Altfel spus, Renault castiga la capitolul "investitii", nefiind necesara o infuzie masiva de capital pentru a pregati facilitatea in vederea fabricarii motoarelor, iar subventiile acordate de catre guvernul francez si autoritatile locale nu sunt nici ele de neglijat avand in vedere climatul economic mondial.
Intr-un comunicat de presa remis de Renault si citat de Mediafax se mai arata ca prin stabilirea productiei in Franta vor fi mentinute circa 450 locuri de munca.
Motorul pe motorina ce va fi fabricat la Cleon va inlocui actualul 1.9 dCi. Noul 1.6 dCi va oferi aceeasi putere ca si predecesorul sau, 130 CP, insa emisiile de dioxid de carbon vor fi reduse cu aproximativ 30 g/km, iar consumul de combustibil mai mic cu 20%.