© 2024 Auto.ro
Renault a prezentat noul concept CAPTUR, model care, alaturi de prototipul DeZir prezentat in 2009 la Frankfurt, are rolul de a dezvalui noua directie de stil a autoturismelor constructorului auto francez.
Renault CAPTUR este "crossover fun si sportiv, ideal pentru un cuplu tanar pe cale sa descopere lumea”, explica directorul de design Laurens Van den Acker. Axel Breun, director al diviziei concept car precizeaza: „CAPTUR are la baza limbajul formal introdus de concept car-ul DeZir, cu o dimensiune mai tehnica, mai functionala, ramanand insa extrem de senzual”.
Prototipul adopta noua identitate fata prezentata de DeZir, care se defineste prin logo-ul Renault de dimensiuni mari, pozitionat vertical pe un fond cu tenta inchisa pentru un maxim de vizibilitate. Aripile generoase, mate subliniaza vizual robustetea. LED-urile prelungesc semnalizatoarele printr-un efect optic de unde care se propaga de-a lungul caroseriei.
Conceptul dispune de un pavilion retractabil care lasa sa se intrevada o structura de carbon atunci cand se retrage. Astfel, Captur se poate metamorfoza, dintr-un coupe intr-un decapotabil, dintr-o citadina intr-o masina de teren. Aspectul sportiv este accentuat de portierele ce sugereaza forma unor aripi de fluturi si de pneurile supra-dimensionate, de 22”, cu jante bi-ton (negru si alb).
Renault CAPTUR este echipat cu un concept motor diesel twin-turbo, dezvoltat pe baza noului propulsor 1.6 dCi, care produce 160 CP si un cuplu de 380Nm. Modelul atinge o viteza maxima de 210 km/h, in timp ce sprintul 0-100 km/h este realizat in 8 secunde.
Printre tehnologiile prezente se numara diferentialul mecanic autoblocant care transmite integral sau partial cuplul motor disponibil pe roata cea mai aderenta si Visio-system: o camera video instalata in partea din fata, deasupra parbrizului cu functii de asistenta la condus. Aceasta noua tehnologie suprapune imagini de sinteza peste cele reale ale drumului retransmise pe ecranul central.