© 2024 Auto.ro
Compania spaniola spera ca noile produse, ce vor fi lansate in urmatorii ani, sa o faca mai putin dependenta de vanzarile modelului de clasa mica Ibiza.
Acesta sarbatoreste in 2009 un sfert de secol de la aparitia numelui pe piata si, anul trecut, a acaparat jumatate din volumul comercial al lui SEAT.
“Trebuie sa incetam a mai fi atat de dependenti de succesul lui Ibiza”, a declarat Jan-Henrik Lafrentz, vicepresedintele departamentului de vanzari SEAT. Deocamdata insa, recesiunea economica de pe Batranul Continent – ce a determinat producatorii si dealerii sa faca numeroase rabaturi comerciale – a crescut popularitatea micii familiale, ale carei vanzari au acaparat 60% din volumul total comercializat de SEAT in primele patru luni ale lui 2009.
Primele rezultate, spera Lanfrentz, se vor vedea in urmatorii 3 pana la maximum 5 ani, cand “felia” lui Ibiza va ajunge la circa 30-40% din vanzarile totale ale lui SEAT. Intre timp, Leon ar trebui sa ocupe alte 30-40 de procente, in timp restul s-ar putea imparti echitabil intre celelate modele.
In final, Lanfrentz a mai tinut sa precizeze ca, incepand cu 2010, gama SEAT se va imbogati cu cate un model nou-nout in fiecare an, recunoscand totodata ca lucrurile trebuiesc schimbate pas cu pas.