© 2024 Auto.ro
SEAT a devenit pentru a doua oara Campion Mondial de Turisme. Echipa SEAT Sport si-a indeplinit in totalitate obiectivele in cursa de la Macau, ultima din sezonul 2009, cucerind titlurile la Constructori si la Piloti pentru a doua oara consecutiv, precum si Trofeul Independentilor.
SEAT si Gabriele Tarquini sunt noii campioni 2009, Yvan Muller terminand pe locul doi, in timp de Tom Coronel a castigat titlul la Independenti – toate acestea insemnand ca SEAT a fost capabil sa castige cu doua masini diferite, León TDI si León WTCC, invingand BMW, Chevrolet si Lada in campionatul constructorilor.
SEAT, care si-a aparat anul acesta cele doua titluri castigate in sezonul trecut, reuseste unul dintre cele mai mari succese pentru sportul spaniol in 2009, cu un final triumfal dupa un sezon foarte greu, marcat de dificultatile rezultate din numeroasele schimbari ale regulamentului in timpul sezonului, schimbari care au limitat posibilitatile León-ului TDI. Cu toate acestea, schimbarile survenite nu au impiedicat un triumf la final de sezon, multumita efortului si muncii in echipa si tuturor membrilor SEAT Sport.
Acest spirit a fost esential intr-un week-end foarte complicat. Vineri, Gabriele Tarquini si Yvan Muller, campion si vice-campion, au terminat calificarile in spital dupa ce au suferit un accident care le-a lasat masinile serios deteriorate. Dupa eforturile mecanicilor de a avea masinile din nou in cursa, cei cinci piloti ai echipei au dezvoltat o strategie perfecta prin care si-au asigurat dubla victorie.
Prima cursa, cu un impecabil start al lui Tiago Monteiro, Jordi Gené si Gabriele Tarquini, a permis pilotilor SEAT sa preia controlul asupra situatiei din a doua, a treia si a patra pozitie, fara a risca victoria si inregistrand punctele de care aveau nevoie pentru a-si adjudeca primul dintre titluri. Tarquini a terminat a doua cursa inaintea lui Gené, cu Yvan Muller al cincilea si Monteiro al saselea. Acest rezultat prevedea deja, matematic, victoria finala a unuia dintre cei doi piloti SEAT.
A doua cursa a fost si mai tactica, cu Yvan Muller pe a treia pozitie, urmat de Monteiro si Gené, si cu Gabriele Tarquini ajungand pe locul sase. Gené a fost usor atins in timpul cursei, ceea ce i-a permis lui Tarquini sa treaca de el, lasand SEAT in formatie, pastrandu-si pozitiile. Un accident in spatele plutonului a determinat aparitia steagului rosu cu doua tururi inainte de final, ceea ce a confirmat victoria SEAT si a lui Gabriele Tarquini.
In Trofeul Independentilor, Tom Coronel a castigat prima cursa, fapt care i-a acordat deja, matematic vorbind, titlul. Este cel de-al doilea sau titlu cu SEAT la aceasta clasa.
Cu victoria sa, Gabriele Tarquini devine al saptelea italian campion mondial din istorie, la 18 ani dupa Teo Fabi si precedat de Nino Farina, Alberto Ascari, Mauro Baldi, Roberto Ravaglia si Massimo Biasion. El a marcat, de asemenea, un record spectaculos, dat fiind faptul ca la cei 47 de ani ai sai este cel mai in varsta campion din istoria motor-sportului, intrecandu-l pe Juan Manuel Fangio.
Pentru marca spaniola, acesta este al cincilea titlu dupa cele cucerite in raliurile din 1996, 1997 si 1998 cu Ibiza Kit Car si cel din Campionatul Mondial de Turisme dobandit in 2008 cu León TDI WTCC.