© 2024 Auto.ro
Seat Exeo - Interior
Continuam seria prezentarilor dedicate lui Seat Exeo cu interiorul acestuia:
La interior sunt respectate cele mai exigente standarde calitative
• Designul ergonomic al interiorului cu materiale de clasa superioara
• Trei linii diferite de echipare, sase tapiterii disponibile
Interiorul modelului SEAT Exeo este caracterizat de materiale de o calitate remarcabila si o precizie de finisare care respecta cerintele calitative aplicabile pentru clasa superioara a automobilelor. Gratie spatiului interior si a ergonomiei remarcabile, rezulta o atmosfera confortabila armonizata cu dimensiunea sportiva a marcii.
Scaunele din fata ale noului SEAT Exeo reprezinta un exemplu ideal in acest scop. Zonele conturate cu rigiditate diferita la nivelul suprafetei de sezut si al spatarului, precum si prin geometria scaunelor rafinata la nivel de detaliu ofera un confort de top care permite parcurgerea de distante lungi fara oboseala din partea soferului. Atat scaunele disponibile in versiunea de serie, cat si cele sport asigura o sustinere laterala remarcabila. Tetierele, care dispun de sistemul „Wok”, reduc efectul neplacut cauzat de coliziunile usoare din spate.
Reglarea pe inaltime a scaunului soferului este inclusa la toate versiunile modelului SEAT Exeo in lista dotarilor de serie. Incepand cu versiunea Style, aceasta dotare este disponibila si pentru scaunul pasagerului din dreapta, impreuna cu reglajul lombar pentru scaunele din fata. Un sistem de reglare electrica a scaunelor din fata – care permite si reglarea unghiului de inclinare a pernelor – inclusiv cu functie de memorare pentru scaunul soferului este disponibil optional. O alta optiune este reprezentata de sistemul de incalzire a scaunelor din fata cu control separat.
Bancheta din spate se remarca prin oferta generoasa de spatiu pentru adulti. Trei tetiere, o a treia centura de siguranta cu fixare in trei puncte, precum si un spatar cu optiune de rabatare asimetrica fac parte din pachetul de dotari de baza. Un suport pentru schiuri este disponibil optional. Buzunarele integrate in spatarele scaunelor din fata pot fi completate, la cerere, cu compartimente suplimentare de depozitare sub scaunele respective.
Pentru clipul in care Seat ne prezinta interiorul lui Exeo, dati un click pe fereastra de mai jos:
O optiune de depozitare a accesoriilor de calatorie este oferita si de cotiera centrala spatioasa la nivelul banchetei spate, extinsa la versiunea Style cu un suport dublu pentru bauturi.
Sase variante de materiale si culori sunt disponibile pentru tapiterie, intre care se regasesc doua optiuni diferite de piele cu nuantele bej sau negru. Tapiteria in serie la versiunea Exeo Reference este adaptata la culorile negru si gri din habitaclu. O alta posibilitate de individualizare este oferita de versiunea Style, cu o plansa de bord disponibila in mod suplimentar in culori negru/bej. In mod corespunzator, tapiteria in combinatie de negru cu gri poate fi inlocuita de o varianta de culoare bej. In acelasi timp, clientii pot opta ca insertiile decorative din interior sa fie din imitatie de lemn.
Un interior stilat, disponibil integral in negru, este oferit la versiunea Sport. Aceasta culoare marcheaza sectiunea superioara si inferioara a plansei de bord, precum si tapiteria din stofa, respectiv din piele. Insertiile decorative negru lucios accentueaza aspectul nobil.
Standardele premium ale acestei limuzine, prin care producatorul spaniol de automobile se lanseaza in clasa medie, se reflecta si la capitolul comenzilor si al ergonomiei. Toate elementele sunt dispuse logic, foarte accesibil si adaptate intre ele – un exemplu in acest sens este reprezentat de sistemele moderne audio si de navigatie, precum si de instalatia de climatizare pozitionata sub acestea, in consola centrala. Cinci suflante rotunde, cu margini cromate, asigura aerisirea performanta a interiorului.
Si structura superioara a plansei de bord, sub forma unei cupole, este una ergonomica si atractiva. Aceasta este dominata de ceasuri rotunde cu dimensiuni generoase pentru turatia motorului (stanga) si tahograf (dreapta) care, gratie graficului simplu, cu aspect nobil, sunt usor de citit. La versiunile Style si Sport se adauga ramele cromate, care incadreaza si cele doua ceasuri pentru temperatura apei si nivelul de carburant din rezervor. Afisajul disponibil in serie, amplasat in centrul plansei de bord, prezinta informatiile oferite de computerul de bord, precum si de sistemele de navigatie si audio. Plansa de bord, dar si capitonajele portierelor se remarca prin materialele de calitate foarte ridicata. Astfel, de exemplu atat habitaclul, cat si cotierele sunt realizate din material spongios foarte placut la atingere, a carei suprafata a fost finisata cu tehnologia „Slush“. In acelasi timp, ambianta profita de stalpi de plafon capitonati. Maneta schimbatorului de viteze este realizata fie din piele sintetica ( Reference), fie din piele exclusivista cu cusaturi duble adaptate din punctul de vedere al culorilor (Style, Sport). Pachetul special de lumini oferit de SEAT in serie pentru versiunile Style si Sport contribuie la crearea unei atmosfere placute. Acesta include elemente suplimentare de iluminat pentru manerele portierelor, scrumiere, zona picioarelor, suporturi pahare.
Numeroase compartimente de depozitare simplifica utilizarea in regim cotidian a noului model SEAT Exeo. Acestea sunt disponibile in sectiunea superioara a consolei centrale, unde un compartiment dispus sub duzele de aerisire cu capitonaj antiderapant si fonoizolant din material plastic permite de exemplu depozitarea ochelarilor de soare sau a servetelelor. La versiunile Style si Sport, este prevazut un capac. Chiar dedesubt se afla un suport pentru bauturi cu asa-numita tehnica „Push-Push“. Torpedoul generos este disponibil si cu functie de racire, unde este dispusa si interfata USB pentru MP3 player tip iPod. In compartimentul de depozitare dintre scaunele fata este prevazuta o conexiune Aux-in conventionala. Un compartiment suplimentar de depozitare este integrat in cotiera fata.
Bagajele mai voluminoase pot fi depozitate in portbagajul de dimensiuni remarcabile. Cu un volum de 460 de litri cu posibilitate de extindere gratie spatarului rabatabil asimetric al banchetei din spate, acesta ofera si un compartiment de depozitare a schiurilor, disponibil la cerere. Acesta se caracterizeaza printr-un capitonaj de calitate superioara, precum si prin compartimente de depozitare in care pot fi amplasate obiecte de mici dimensiuni, protejate impotriva riscului de alunecare. Patru carlige de prindere cromate, care pot sustine o plasa pentru bagaje, ofera o siguranta suplimentara la transport. O solutie foarte practica: cele doua carlige de fixare in sectiunea superioara a peretelui lateral permit sustinerea pungilor si a gentilor de cumparaturi si evita rasturnarea acestora. Acestea fac parte din pachetul de depozitare disponibil optional. O alta solutie ingenioasa: plasa de pe fund poate fi ridicata fara probleme si fixata in marginea posterioara a portbagajului. Astfel este facilitat accesul la roata de rezerva si la trusa de scule de la bord.
MOTORIZARI
Sisteme eficiente si active de propulsie
• Sistem avansat de injectie directa pentru trei dintre cele cinci motoare
• Toate versiunile SEAT Exeo respecta deja cerintele impuse de norma stricta de poluare euro 5
Noul SEAT Exeo va fi disponibil initial cu cinci propulsoare moderne cu patru cilindri: trei motoare pe benzina si doua motoare diesel cu tehnologie Common-Rail. Trei motoare beneficiaza de sistem de injectie directa, patru sunt prevazute cu o supraalimentare si, fara exceptie, toate propulsoarele respecta deja cerintele impuse de norma stricta de poluare euro 5.. Transmisia puterii este asigurata fara exceptie de o cutie manuala in 6 trepte. In viitorul apropiat, pentru motorizarea de top – versiunea Exeo cu motorul 2.0 TSI care dezvolta 147 kW (200 CP)– va fi disponibila in mod suplimentar o cutie secventiala Multitronic.
Cu privire la motoarele pe benzina: ca varianta de baza este disponibil motorul fiabil de 1,6 litri care dezvolta 75 kW (102 CP). La 3.800 de rotatii, acesta asigura un cuplu motor maxim de 148 newton-metri (Nm). Gratie cutiei in 6 trepte, se obtine un regim de consum combinat de numai 7,5 litri/100 km. Noul catalizator contribuie in mod suplimentar la imbunatatirea calitatii gazelor de evacuare. Emisiile de CO2 ating o valoare de 175 g/km.
Puterea si comportamentul remarcabil de rulare oferite de un motor modern cu patru cilindri cu supraalimentare sunt demonstrate exemplar de propulsorul turbo de 1.8 al noului model Exeo. Cu o putere de 110 kW (150 CP), asigura performante de rulare sportive, precum si o viteza maxima de 217 km/h. Gratie intercoolerului, masina combina un cuplu motor maxim de 220 Nm la 1.800 rotatii/min cu un consum mediu de numai 7,9 litri/100 km (emisii de CO2: 184 g/km).
Temperamentul dinamic remarcabil este oferit de cel mai puternic propulsor pe benzina: motorul 2.0 TSI foarte modern – desemnat recent de jurnalistii de specialitate independenti „engine of the year“ – beneficiaza de un sistem inovator de injectie pe benzina si turbina de supraalimentare cu intercoolere duble. Rezultatul este un motor pe benzina cu nivel ridicat de turatii, asigurand aceeasi putere la turatii reduse ca un propulsor diesel, care se remarca si prin consumul foarte redus de carburant. Exprimat in cifre: cuplul motor maxim de 280 Nm este disponibil inca de la 1.800 rotatii/min. In medie, versiunea Exeo 2.0 TSI care atinge o viteza maxima de 241 km/h consuma numai 7,7 litri/100 km – o valoare foarte scazuta, avand in vedere performantele de rulare oferite. Emisiile de CO2 de 179 g/km depasesc cu putin valoarea specifica motorizarii de baza.
Injectie directa Common-Rail pentru motoare diesel
Prin noul model Exeo, tehnologia inovatoare Common-Rail este disponibila pentru prima data la gama de autoturisme produsa de SEAT. Propulsoarele diesel cu injectie directa realizate de concernul Volkswagen, se bazeaza pe agregatul de 2,0 litri care se bucura de o apreciere deosebita, cu filtru de particule montat in apropierea motorului. Aceste propulsoare sunt disponibile pentru limuzina spaniola de clasa medie cu o putere de 105 kW (143 CP) si 125 kW (170 CP) precum si – incepand cu luna septembrie 2009 – si de 88 kW (120 CP). Elementul comun al tuturor versiunilor: injectia de carburant se realizeaza prin intermediul unei pompe de inalta presiune cu bara de distributie conectata si injectoare piezo, care asigura injectarea motorinei in compartimentele de ardere intr-un interval foarte scurt de timp si cu o presiune foarte ridicata. Avantajul: presiunea ridicata de injectie permite o pulverizare foarte fina a carburantului si asigura in acest mod o preparare optimizata a amestecului, ceea ce permite o ardere completa, mai ecologica si, astfel, mai eficienta. In mod suplimentar, acelasi scop este asigurat si de structura speciala a suprafetei pistoanelor.
Motorul diesel cu sistem Common-Rail care dezvolta 105 kW (143 CP), printr-un cuplu motor maxim de 320 Nm – disponibil la un nivel de turatii cuprins intre 1.750 si 2.500 rotatii/min – asigura o forta remarcabila chiar si la un nivel redus de turatii. Consumul in regim mixt de numai 5,5 litri/100 km asigura un nivel redus de emisii de CO2 de 143 g/km.
Performante mai sportive sunt asigurate de versiunea mai puternica a propulsorului de 2.0 TDI care dezvolta 125 kW (170 CP). Acesta permite de exemplu o viteza maxima de 229 km/h. Pe de alta parte, se remarca un consum de motorina de numai 5,9 litri/100 km. Si emisiile de dioxid de carbon de numai 153 g/km sunt foarte scazute.