rss

Review - Skoda Yeti 4x4 2.0 TDI

  1. 14/02/2011
  2. Categoria: Skoda
  3. Tags: Skoda

Daca ar fi sa poarte o eticheta aceasta ar putea fi “aroganta formei”. Yeti este un compromis reusit livrat de Skoda, care sa nu uitam a beneficiat din plin de contributia Volkswagen.

Unii spuneau ca Skoda Yeti foloseste platforma lui Octavia Scout, altii ca e de la Volkswagen Golf, pana la urma ne intrebam care este scopul acestui automobil?

La o analiza a formei, Skoda Yeti, privita din lateral, ne duce cu gandul la un break cu o suprainaltare a suprafetei vitrate, cam la fel cu vechile modele Subaru Forester, inainte ca acestea sa devina SUV-uri autentice. Din spate insa are o alura de SUV, sau mai degraba a unui crossover compact. De fapt, daca ne referim la segmentul in care o putem incadra, se repeta istoria de la Skoda Octavia, automobil care este mai mare decat o compacta gen VW Golf, insa mai mic decat un VW Passat.

Cu aceasta forma si cu dimensiunile sale de trecere poate Skoda Yeti sa se avante acolo unde zboara vulturii, Freelander, RAV4 sau Defender, Patrol si Pajero?

Raspuns certificabil. Da, poate. Gratie sistemului de tractiune integrala, un Haldex upgradat, de ultima generatie. Desigur in Yeti nu vei auzi huruitul specific al imbinarii dintre motorul diesel si tractiunea integrala, pe care-l remarci in Defender, Pajero sau Patrol, insa daca treci peste confortul deplin pe care-l ofera automobilul ceh, vei descoperi si o acuta senzatie de utilitara gen VW Caddy.

Ce a reusit Skoda Yeti si merita amintit este un comportament bun on-road si un caracter de off-road-er veritabil, pe acele suprafete unde titratii consacrati se luptau. Skoda Yeti a intrat si ea in acest grup, chiar daca vine cu un “costum” de oras. In off-road Skoda Yeti ajuta soferul prin suprafata vitrata generoasa, pozitia inalta la condus, ruliul bine controlat si amortizoare deosebit de eficiente. Sistemul de tractiune integrala isi face treaba nemteste, insa necesita cunostinte de off-road si din partea soferului. Asa ca, daca pana acum ati tratat Skoda Yeti cu manusi este cazul s-o duceti la munte si veti avea revelatia unui SUV pur si dur.

Noi am testat un model furnizat de dealer-ul Brady Auto Center: Skoda Yeti 4x4 2.0 TDI 140 CP binecunoscutul motor Volkswagen common-rail cu DPF (filtru de particule, pentru compatibilitatea emisiilor cu normele Euro 5).
Fidel principiului pragmatic german, Skoda Yeti ofera un interior bine croit pentru scopul masinii. Calitatea finisarilor este ireprosabila, iar materialele sunt de buna calitate. Remarcam lesne consola centrala a lui VW Golf VI, iar la plansa de bord influente clare de la Audi.

Desi un crossover compact, Skoda Yeti ofera un interior pe cat de spatios, pe atat de functional. Merita apreciata versatilitatea interiorului care, multumita sistemului VarioFlex, transforma spatiul cargo, aparent zgarcit, de 460 litri intr-unul absolut OK, de 1760 litri. Astfel scaunele spate pot culisa, spatarele se pot rabata fractionat, pe scurt ideea este ca poti pleca, in cazul spatiului cargo, de la depozitarea muntilor de sacose specifice perioadei reducerilor si ajunge la caratul unei canapele, ambalata stil Ikea.  

La capitolul dinamica vorbim de motorul Volkswagen, un turbodiesel common-rail de 2.0 litri cilindree, capabil de 140 CP si care lucreaza cu o cutie manuala cu 6 trepte. Consumul mediu obtinut in timpul testului se situeaza in jurul valorii de 8,5 l/100 km.

Masina exceleaza la capitolul siguranta, gratie sistemului de tractiune integrala, centralei ABS cu accesoriile sale si nu in ultimul rand ESP-ului oferit standard. Modelul testat beneficia de o multime de airbag-uri de la cele obisnuite sofer, pasager, lateral, perna, pana la cel oferit de marcile premium si anume kneebag-ul sau perna pentru genunchii soferului.

Daca facem devizul pentru modelul testat, si tinand cont de o bogata lista de echipamente oferite standard si de optionalele incluse adica: climatronic bi-zona, computer de bord cu display Maxi-DOT, geamuri cu actionare electrica in spate, Radio-CD & MP3-player Bolero 2 DIN cu touch screen, afisaj color si CD-changer, senzori de parcare spate, SunSet (geamuri laterale spate si luneta in nuanta inchisa) ajungem la 20.722 euro fara TVA sau 25.695 euro cu TVA. Pretul e situat in grupa SUV-urilor, usor cam ridicat pentru preturile obisnuite pana acum de masinile Skoda.

Yeti este un automobil complex, iesit din tiparele Skoda, prin faptul ca isi declina calitatea demonstrabila de SUV, usor adaptabil pentru o familie dispusa sa mearga in excursii, in siguranta si confort. Reusita la Skoda Yeti este formula de aliere dintre motorul turbodiesel de 2.0 litri, cutia cu 6 trepte si tractiunea integrala. Dar ca sa te convingi singur, merita testata la munte.

Vizualizari: 12172