© 2024 Auto.ro
Luati de valul achizitiei unui autoturism nou, putini dintre noi ne mai gandim in acele momente la ce vom face dupa 2000 de kilometri, un parcurs cunoscut de multi drept rodaj. Cate revizii se fac in perioada de garantie, cat costa, ce operatii sunt incluse in revizii, si ce inseamna mai precis garantia oferita de constructor si cea oferita de service? Sunt intrebari firesti pe care orice nou posesor de automobil ar trebui sa si le puna din vreme, chiar inainte de achizitia propriu-zisa a masinii. Vom incerca pe parcursul a mai multor episoade sa raspundem in parte intrebarilor de mai sus, dorind sa acoperim cat mai multe service-uri si marci de automobile. In acelasi timp va propunem sa fiti partenerii nostri in acest demers. Scrieti-ne opinii voastre despre acest subiect: impresii, nemultumiri, barfe, etc. Adresa pe care trebuie sa ne scrieti este [email protected].
Interviu cu Mihai Ilie, coordonator Service Brady Trade:
Rep: Care este garantia acordata modelelor comercializate ?
Mihai Ilie: Garantia acordata modelelor Skoda este de 24 de luni fara limita de km (pentru autoturisme de transport persoane). De anul acesta, clientii de Skoda au posibilitatea de a-si extinde garantia la 4 ani sau in limita a 120.000 km. Pentru caroserie, Skoda acorda garantie de 10 ani sau chiar 12 ani in cazul modelelor Noua Fabia, Octavia si Roomster.
Rep: Ce inseamna aceasta garantie si in ce consta ?
M.I.: Garantia inseamna defect de fabricatie al componentelor autoturismelor Skoda
Uzura normala a echipamentelor de tipul: becuri, bujii, sigurante, placute de frana, lamele stergatoare, anvelope, amortizoare, componente de suspensie si directie nu este acoperita de garantie decat in cazul in care se constata ca defectiunea are la baza un defect de fabricatie.
De ex. Daca masina are placutele de frane uzate la 12.000 km, aceste consumabile nu mai fac obiectul garantiei. Dar daca la 6000 km placutele de frana sunt crapate si se constata ca masina a fost folosita corespunzator (nu se vede piatra sau alte obiecte casante intre placute si etrier), placutele de frana sunt acoperite de garantie.
Rep: In ce conditii se poate pierde garantia?
M.I.: Garantia se pierde daca:
- reviziile nu sunt facute la timp, in service-uri autorizate
- utilizarea altui carburant decat cel specificat in manualul de service
- utilizarea anormala a autovehicului - ex. Competitii sportive, condus fara permis auto, depasirea sarcinii utile a masinii, expunere la socuri, neadaptarea vitezei de depasare la conditiile de trafic (ex. 70 km/h pe teren accidentat)
- neprezentarea la service-uri autorizate Skoda pentru remedierea imediat ce s-a constatat o defectiune (ex. zgomote anormale, bec aprins in bord)
- modificarea / adaugarea de piese neautorizate de soft (ex. Tunning)
- deteriorari provocate de cauze naturale (precipitatii, grindina, traznete, catastrofe naturale)
Rep: Exista posibilitatea depunerii de contestatii privind problemele de garantie? Catre cine si cine arbitreaza aceste contestatii?
M.I.: Da, avem aceasta posibilitate, se completeaza un formular de reclamatii care este analizat riguros de personalul responsabil de managementul calitatii din cadrul companiei Brady. Apo, se face o cerere de asistenta tehnica gratuita catre importator – fabricant. Fabrica decide daca reclamatia face sau nu obiectul garantiei.
Rep: In perioada de garantie, care sunt intervalele de revizie/modele?
M.I.: 15.000 de km sau 1 an (in functie de care varianta vine prima). Nu exista diferente la intervalele de revizie intre modelele Skoda.
Rep: Ce operatii se efectueaza la revizii?
M.I.: Conform Planului de Service Skoda, reviziile presupun urmatoarele operatiuni:
* La prima revizie (1 an sau 15.000 km): schimb ulei si filtru ulei + test diagnoza, resetat service interval
* La revizia a-II-a (30.000 km): schimb ulei, filtru ulei, filtru aer si filtru polen + verificat articulatii
* La revizia a III-a (45.000 km): schimb ulei, filtru ulei si filtru combustibil.
* La revizia a IV-a (60.000 km): schimb ulei, filtru ulei, filtru aer si filtru polen + verif. Bujii la motoarele pe benzina
* La revizia a V-a (90.000 km): schimb ulei, filtru ulei, filtru aer si filtru polen.
Gratuit, la Service-ul Brady, in cadrul acestor revizii tehnice, se fac si alte verificari suplimentare: ex. verificarea placutelor de frana, verificarea articulatiilor, a bateriei, anvelope, presiune, revizie electrica. Dupa aceste verificari, consilierii service fac recomandari de inlocuire a unora dintre consumabilele de mai sus, ceea ce poate duce la modificarea pretului final si a termenului de realizare a lucrarilor in service.
Rep: Preturi pentru revizii si timpii de manopera/operatii
M.I.: La Service-ul Brady, preturile la revizii pleaca de la:
- Skoda Fabia 1.2 htp / 64 CP –250 lei + tva
- Skoda Octavia 1.9 tdi / 105 CP –292 lei + tva
8. Preturi pentru ora de manopera
M.I.: Ora de manopera la service-ul autorizat Skoda, Brady Auto Center este de 100 lei + tva – cel mai mic tarif din reteaua de service-uri autorizate Skoda din Bucuresti.
Mentionam ca acest tarif este valabil atat in cazul reviziilor Skoda cat si pentru reparatiile altor marci din grupul VW.
Rep: Preturi pentru constatari
M.I.: 50 lei + tva pentru constatarea simpla care presupune: test diagnoza, verificare articulatii si probleme frana, verificare anvelope.
Rep: Care este procedura de programare pentru revizie si timpi pentru programare?
M.I.: Programarea in service-ul Brady se poate face telefonic, online pe situl bradytrade.ro sau direct la showroomul Brady din Bd. Iuliu Maniu 291, Bucuresti
Timpul de programare este de maxim 24 ore.
Rep: Se accepta piese si /sau consumabile aduse de catre client? DA –in ce conditii; Nu – de ce?
M.I.: Da, se accepta piese / consumabile aduse de client numai pentru masinile iesite din garantie.
Rep: Pretul pe ora de manopera si piese de schimb pot diferi in cadrul retelei?
M.I.: Tarifele pe ora de manopera difera in cadrul retelei Skoda, iar in acest moment Brady ofera cele mai bune tarife din reteaua de service-uri autorizate Skoda din Bucuresti.
La piese, tarifele difera in functie de discounturile si promotiile oferite de fiecare dealer in parte.
Rep: Exista campanii de fidelizare a clientilor?
M.I.: Desigur, derulam in permanenta campanii de fidelizare a clientilor, in speciale in cazul autoturismelor Skoda iesite din garantie. Aceste campanii constau in principal in reduceri de pana la 20 % la manopera si piese, in functie de vechimea masinii.
In plus, Service-ul Brady asigura reparatii pentru toata gama de autoturisme din grupul VW (Skoda, Seat, VW, Audi, Porsche), iar pentru autoturismele Skoda aflate in garantie, serviciul de tractare pe raza municipiului Bucuresti este oferit gratuit de Brady.
Rep: Ce facilitati oferiti clientilor in spatiul de asteptare?
M.I.: Exista un spatiu de asteptare in showroomul Brady, la mezanin, unde clientii pot servi o cafea / apa si pot vizualiza in acest timp, evolutia lucrarilor efectuate in service. Acest spatiu asigura si o conexiune wireless.
Rep: Exista serviciul de “courtesy car” si in ce conditii se poate beneficia de el?
M.I.: Exista un serviciu similar oferit de Brady prin care clientul primeste gratuit o masina la schimb daca reparatia masinii sale in service-ul Brady dureaza mai mult de 4 zile lucratoare si daca masina este in garantie.
Rep: Ce sfaturi utile aveti pentru clienti?
M.I.: Recomandam conducatorilor de autoturisme Skoda sa vina in service-uri autorizate la prima sesizare a unei defectiuni, evitand asfel agravarea problemei si riscul de iesire din garantie. In plus, in conditiile actuale ale pietei un service autorizat Skoda cum este Brady, percepe tarife la fel de competitive ca in toate celelalte service-uri auto, diferenta constand insa in calitatea lucrarilor si garantia oferita.