Ok, unii dintre voi ar fi tentati sa banuiasca ca ne-a palit plictiseala si am inceput sa discutam despre
avioane, dar va asiguram ca ceea ce vom descrie in momentele urmatoare este cat se poate de
terestru si, mai important,
“street legal”.
Acesta este
Acabion GTBO, probabil singura masina din lume cu care ai putea pleca la vanatoare de
MIG-uri.
Pe langa ea, un Veyron este la fel de performant ca un
Trabant 601 si nici nu e de mirare, avand in vedere ca
sasiul din materiale compozite construit cu o precizie microscopica de catre
compania elvetiana, este atat de usor incat
raportul CP/greutate este de-a dreptul scandalos:
1.500 CP/tona!
De fapt
GTBO (ce va fi construit in doar 26 de unitati pana in 2011) este un
proiect multinational, in care au ofst implicati, in masuri diferite, aproape toata crema natiilor lumii automobilului:
nemti,
americani,
japonezi si
italieni.
Propulsat de un motor Acabion Hamamatsu (disponibil in doua variante de putere, 550 sau 700 CP) supraalimentat si ajutat de doua motoare electrice pentru boost la viteze mici, acest adevarat dragster de zi cu zi (ma rog, pe acolo) poate depasi cu usurinta 600 km/h, dar proiectantii sai au considerat ca e mai bine ca totul sa se opreasca la 550 km/h, moment in care pedala de acceleratie inca mai are 45% din cursa de parcurs (!).
Atat de devastatoare este forta acestei masinarii, incat realizeaza
sprintul de la 200 km/h la 300 km/h in doar 5 secunde; totusi, chiar si aceste performante uluitoare devin brusc banale in momentul in care elvetienii te anunta ca, la viteze normale,
GTBO consuma doar 2,5 litri/100 km si ca
la aproape 180 km/h este de trei ori mai putin poluanta ca o Toyota Corolla diesel.
Fabulos…