© 2024 Auto.ro
Timbrul de mediu a intrat vineri, 15 martie in vigoare, taxa auto la prima inmatriculare sau prima transcriere urmand a fi calculata exclusiv pe baza emisiilor de CO, inscrise in cartea de identitate a masinii.
Conform noii formule, timbrul de mediu mentine cote similare celor din prezent pentru Euro 5 si mareste cotele pentru Euro 4 si Euro 3. De cealalta parte, pentru masinile cu motorizari non-Euro, Euro 1 si Euro 2, valoarea timbrului de mediu va scadea.
Timbrul de mediu se aplica pentru autovehiculele din categoria M1, M2, M3 cu precizarea ca pentru categoria de autoturisme cu norma de poluare Euro 5, Euro 4 si Euro 3 formula de calcul ia in proportie de suta la suta emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse in normele de poluare non-euro, Euro 1 si Euro 2 se aplica actuala formula prevazuta prin Legea 9/2012, ce ia in calcul capacitatea cilindrica.
De asemenea, timbrul de mediu se calculeaza diferit pentru masinile pe benzina fata de cele pe motorina, pentru ultimele platindu-se mai mult, pornindu-se de la ideea ca motorizarile diesel polueaza mai mult.
Vor achita noua taxa toate institutiile publice, cu exceptia autovehiculelor apartinand Salvarii, Pompierilor, Corpului Diplomatic, dar si a persoanelor cu handicap, Fortelor Armate, Politiei, Jandarmeriei, fortelor de securitate ale statului. Pe de alta parte, nu vor mai plati timbrul de mediu cei care au achitat acest tip de taxa in anumite forme.
Romanii care au dat statul roman in judecata pentru restituirea taxei incasate ilegal si carora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum si cei care au inmatriculat autoturismele fara a achita taxa vor plati noul timbru la transcrierea dreptului de proprietate. Pentru masinile revandute in afara Romaniei, statul va returna o taxa reziduala, calculata in functie de perioada de utilizare.
Cei care au platit taxa auto de poluare nu vor mai plati timbrul de mediu.
Calculeaza-ti acum timbrul de mediu!