© 2024 Auto.ro
La palatul Stirbey, din Buftea, intr-o ambianta intima, Subaru Motors Trading, importatorul automobilelor Subaru in Romania, a lansat oficial pe piata romaneasca noile modele Legacy si Outback. Preturile incep de la 28.310 euro cu TVA respectiv 33.189 euro cu TVA. Modelele vin pe piata romaneasca la mai putin de doua luni dupa premiera europeana care a avut loc la Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie.
Foto:Sorin Miclau, Subaru
Cele doua modele au evoluat evident, atat vizual, dimensional cat si dinamic, iar in plus Subaru Legacy vine si cu versiunea break de caroserie. Dupa cum precizau la lansare oficialii Subaru Motors Trading, importatorul automobilelor Subaru in Romania, evolutia celor doua modele a fost gandita pe doua concepte: traditie si inovatie. Astfel Legacy vine cu o traditie de 20 de ani cu patru generatii de automobile. Subaru Legacy este pozitionata in segmentul D, un segment foarte aglomerat, cel al berlinelor de familie, fiind un automobil sportiv, care beneficiaza pe toate versiunile de celebra tractiune integrala Subaru Symmetrical All Wheel Drive si desigur de motorizari Boxer (cilindri sunt opusi sau unghiul V are 180 de grade). Va amintim ca Subaru este singurul constructor mondial care dispune de motorizari boxer pe toate automobilele comercializate, mai putin pe modelul de clasa mica Justy. Subaru Legacy sedan si break au evoluat cum spuneam in segmentul D, iat Outback joaca in segmentul crossover-lor, nefiind break-ul lui Legacy cum de multe ori, gresit, a fost catalogat. SUV-urile sunt reprezentate dupa cum stiati de Forester si fratele mai mare Tribeca. La clasa compacta Subaru dispune de celebrul model Impreza cu cele doua versiuni deja galonate de premii, Impreza Diesel si Impreza WRX STI, dusmanul de-o viata a lui Lancer Evo. La clasa mica cum aminteam Subaru ofera modelul Justy.
Subaru Legacy
Fiecare tip de caroserie al lui Legacy este oferit in patru versiuni de motorizare :
- 2.0i cu motor Subaru boxer, 4 cilindri, 2,0 litri DOHC, putere maxima 150 CP/6000 rpm, cuplu 196 Nm/3000 rpm, transmisie manuala cu 6 trepte/ automata CVT “Lineartronic”
- 2.5i cu motor Subaru boxer, 4 cilindri, 2,5 litri SOHC, putere maxima 167 CP/5600 rpm, cuplu maxim 229 Nm/4000 rpm, transmisie automata CVT “Lineartronic”.
- 2.0D cu motor Subaru boxer Diesel, 4 cilindri, 2,0 litri DOHC turbo, putere maxima 150 CP/3600 rpm, cuplu maxim 350 Nm/1800-2400 rpm, cutie manuala cu 6 trepte.
- 2.5GT cu motor Subaru boxer, 4 cilindri, 2,5 litri DOHC turbo (disponibil pentru anumite piete), putere maxima 265 CP/5600 rpm si un cuplu maxim 350 CP/2400-5200 rpm, cutie automata 5 trepte.
Cu exceptia modelelor turbo, toate motoarele pe benzina corespund regulamentelor si normelor stricte EURO 5 referitoare la protectia mediului.
Toate modelele Subaru Legacy, generatia a cincea, indiferent de motorizare si versiune de caroserie beneficiaza de tractiunea integrala Symmetrical All-Wheel-Drive.
Noul Legacy Sedan este cu 65 de milimetri mai lung decat predecesorul sau, iar Station Wagon cu 55 de milimetri mai lung decat modelele anterioare. Ampatamentul noului Legacy a fost marit cu 80 de mm, fiind amplificat totodata spatiul intre bancheta din fata si cea din spate. Habitaclul a fost marit pentru a oferi pasagerilor un confort excelent. Volumul portbagajului este de 486 litri pentru berlina respectiv 526 litri pentru break, valori fruntase pentru segmentul D.
Dupa conferinta de presa am purces la un test drive cu ambele modele. Subaru Legacy testat de noi a fost in varianta berlina cu motorizarea 2.0i Lineartonic in echiparea Emotion. Automobilul poseda o dinamica de exceptie. Cutia CVT nu are acel delay caracteristic, prezent la alte marci insa motorul trebuie turat ca sa dea ce stie el mai bine. La capitolul stabilitate Subaru Legacy este recunoscuta ca fiind una dintre cele mai sigure automobile de pe piata gratie centrului de greutate coborat si repartitiei ideale a greutatii totale pe cele doua punti. Subaru Symmetrical AWD, este de tip tractiune integrala permanenta si contine un diferential central cu vascocuplaj ( cu alunecare limitata) si un sistem nou interesant ATS de distributie activa a cuplului catre punti.
Directia precisa si sportiv asistata, alaturi de sistemul de suspensii independente asistate de controlul dinamicii automobilului si controlul dinamic al sasiului, sunt hi-technologii care apropie Subaru de referinte gen A4, BMW serie3, etc. Trebuie mentionat ca noul Subaru Legacy a primit puntaj maxim la testele de impact EuroNCAP.
Pretul modelului testat de noi este de 26.690 euro fara TVA sau 31.761 euro cu TVA inclus.
Subaru Outback
De la debutul sau in 1995 (in Europa in 1996) Outback, un pionier al conceptului „Crossover”, a primit numai laude pentru combinatia unica intre o masina cu performante si confort superioare si modul de condus versatil al unui SUV, folosind caracteristicile Symmetrical AWD.
A patra generatie de Outback beneficiaza de si mai multe avantaje tehnice, avand un design exterior redesenat pentru a-si impune mai mult prezenta pe drumuri, fie acestea asfaltate sau nu.
Noua versiune ofera un nivel de confort sporit, pastrand caracteristicile unui „Crossover” traditional, cum ar fi garda la sol specifica.
Oferta pentru Romania cuprinde trei versiuni de motorizare :
- 2.5i, cu motorul Subaru Boxer cu 4 cilindri, 2,5 litri, SOHC, putere maxima, 167 CP/5600 rpm si cuplu maxim de 229 Nm/4000 rpm, cutie automata CVT “Lineartronic”
- 3.6R cu motorul Subaru Boxer cu 6 cilindri, 3,6 litri, DOHC putere maxima 260 CP/5600 rpm si cuplu maxim de 350 Nm/4400 rpm, cutie automata cu 5 trepte
- 2.0D cu motorul Subaru Boxer Diesel cu 4 cilindri, 2,0 litri, DOHC turbo, putere maxima150 CP/5600, cuplu maxim 350 Nm/4400, transmisie manuala cu 6 trepte.
Prin cresterea inaltimii totale, a latimii totale si a ampatamentului, noile specificatii se axeaza pe dimensiunile habitaclului. In comparatie cu modelul anterior, inaltimea interioara este mai mare cu 40 mm, distanta dintre scaunele din dreapta si din stanga a crescut cu 30 mm, iar cea dintre scaunele din fata si din spate cu 62 mm. In plus, scaunele mai mari permit un spatiu suplimentar intre ocupanti si ofera conditii de confort superioare pentru toti ocupantii.Dupa cum se poate lesne remarca in fotografie spatiul interior este abisal demn de un SUV mare sau un monovolum. Volumul portbagajului este de 526 de litri cu 20 de litri mai putin sub referinta clasei mari, Audi A6 cu 546 litri.
Automobilul Subaru Outback, testat de noi, este un 2.0D si cutie manuala cu 6 trepte. Am remarcaat aceeasi dinamica exceptionala, cu precadere in treptele 2, 3 si 4, treptele 5, 6 fiind lungi de altfel fiind numite si economice. Reprizele intr-a 5 si a 6 sunt interminabile, noua subiectiv vorbind, parandu-ni-se mai adecvat un motor mai puternic si cu un cuplu mai mare. Insa automobilul este sigur, spatios, confortabil, util dovedindu-se o alternativa isteata la multe SUV-uri compacte si medii. Automobilul beneficia de acelasi bagaj de tehnologii de top ca si Legacy, insa avea avantajul unui crossover adica o capacitate de trecere mai buna, in teren accidentat (garda la sol de 200 mm este similara cu multe SUV-uri).
Modelul Subaru Outback, testat de noi este in echiparea de top Emotion cu un pret de 30.990 euro fara TVA sau 36.879 euro cu TVA inclus.