rss

Test Drive – Subaru Outback

  1. 09/02/2010
  2. Categoria: Subaru
  3. Tags: Outback, Subaru

Subaru Outback este un pionier al conceptului crossover. Un automobil robust, fiabil Subaru Outback se bucura de faima inca din 1996, cand a fost lansat in Europa.

Foto Sorin Miclau, Subaru

Aflat la cea de-a patra generatie Subaru Outback, apar evident imbunatatite, caracteristicile specifice unui “crossover” . Acestea ilustreaza noul concept Subaru de confort, fiabilitate si respect pentru mediu, gratie noului design, dar si noilor dotari. Si mai mult, noul Subaru Outback vine cu un spatiu abisal, disponibil pentru locurile din spate.

Daca nu stiati va spunem noi ca: Subaru este singurul constructor mondial care dispune de motorizari boxer pe toate automobilele comercializate, mai putin pe modelul de clasa mica Justy. Subaru Legacy sedan si break au evoluat cum spuneam in segmentul D, iar Subaru Outback joaca in segmentul crossover-lor, nefiind break-ul lui Legacy cum de multe ori, gresit, a fost catalogat. SUV-urile sunt reprezentate de Forester si fratele mai mare Tribeca. La clasa compacta Subaru dispune de celebrul model Impreza cu cele doua versiuni deja galonate de premii, Impreza Diesel si Impreza WRX STI, dusmanul de-o viata a lui Lancer Evo. La clasa mica cum aminteam Subaru ofera modelul Justy.


La noul model Outback, scopul lui Subaru a fost sa obtina un nivel de confort si satisfactie de care sa beneficieze nu doar soferul, cat mai ales toti pasagerii, aflati la bord. La fel de importanta este si atingerea unui echilibru intre gradul de siguranta si respectul pentru mediu. Simultan cu crearea unui model cu o silueta robusta, atractiva s-au pastrat factorii multifunctionali si practici ai unui crossover; Subaru Outback introduce astfel, noi valori intr-un crossover versatil, cu o organizare ideala.


Impreuna cu performantele excelente de manevrabilitate si fiabilitate asigurate de constructia unica a motorului orizontal-opus si de sistemul Symmetrical AWD marca Subaru – ambele imbunatatite continuu de la aparitia modelului Outback - caracterul sportiv si multifunctionalitatea remarcabila, care include o garda la sol de 200 mm, au fost integrate intr-un pachet atractiv.
Pozitia la volan este inalta, o medie intre o berlina si un SUV, scaunul soferului este reglabil electric, permitand configurarea precisa si corecta a pozitiei de condus. Aceasta organizare nu penalizeaza vizibilitatea deoarece inclinarea parbrizului si a lunetei sunt alese special pentru cerintele de vizibilitate crescuta specifice automobilelor cu capacitate marita de trecere. Volanul este reglabil pe inaltime si axial, contribuind astfel la configurarea unei pozitii comode a soferului. Plansa de bord este simpla, dar  nu simplista, ceasurile si comenzile fiind ergonomic dispuse. Noul design al plansei de bord si al zonei intrumentarului, aduce un plus estetic interiorului. Ambianta generata de interior este una de robustete si de lucru bine facut, majoritatea materialelor plastic, bine finisate, sunt placute la atingere avand acel sarm tactil. Subaru are o reputatie exceptionala pentru fiabilitate, iar noul Outback nu va dezamagi cu siguranta.

Prin cresterea inaltimii totale, a latimii totale si a ampatamentului, noile specificatii se axeaza pe dimensiunile habitaclului. In comparatie cu modelul anterior, inaltimea interioara este mai mare cu 40 mm, distanta dintre scaunele din dreapta si din stanga a crescut cu 30 mm, iar cea dintre scaunele din fata si din spate cu 62 mm. In plus, scaunele mai mari permit un spatiu suplimentar intre ocupanti si ofera conditii de confort superioare pentru toti ocupantii.Dupa cum se poate lesne remarcat in fotografie, spatiul interior este abisal demn de un SUV mare sau un monovolum. Volumul portbagajului este de 526 de litri cu 20 de litri mai putin sub referinta clasei mari, Audi A6 cu 546 litri. Prin innoirea pachetului de dotari si folosirea unui sasiu nou, s-a obtinut o combinatie optima intre performanta de rulare ce ofera confort pentru toti pasagerii, spatiul interior amplu si versatilitatea excelenta.
Modelul testat de noi a fost Subaru Outback 2.0 D, in echiparea Motion. Automobilul testat de noi este echipat cu un motor Subaru boxer diesel, supraalimentat cu turbina - primul de acest tip utilizat, la nivel mondial, in dotarea automobilelor de serie. In plus fata de furnizarea unui cuplu amplu de 350 Nm/1800-2400 rpm, o calitate a motoarelor diesel, noul model satisface normele Euro 5 referitoare la emisiile de noxe.

Filtrul de particule de tip inchis DPF contribuie la reducerea cantitatii de particule (PM) din gazele de esapament pentru a imbunatati si mai mult gradul de purificare a emisiilor. Prin folosirea unei transmisii manuale cu sase trepte s-a obtinut functionarea silentioasa a motorului, simultan cu o amprenta eco redusa, asupra mediului.

Am remarcat aceeasi dinamica exceptionala, cu precadere in treptele 2, 3 si 4, treptele 5, 6 fiind lungi de altfel fiind numite si economice. Reprizele intr-a 5 si a 6 sunt interminabile, noua subiectiv vorbind, parandu-ni-se mai adecvat un motor mai puternic si cu un cuplu mai mare.

Insa automobilul este sigur, spatios, confortabil, util dovedindu-se o alternativa isteata la multe SUV-uri compacte si medii. Noul Subaru Outback, beneficiaza de acelasi bagaj de tehnologii de top ca si noul Legacy, insa are avantajul unui crossover, adica o capacitate de trecere mai buna, in teren accidentat (garda la sol de 200 mm este similara cu aceea intalnita la multe SUV-uri compacte). Propulsorul turbodiesel este capabil de o putere de 150 CP/3600 rpm. Tandemul motor boxer diesel cutie manuala asigura un sprint 0-100 km/h in doar 9.7 secunde si o viteza maxima de 195 km/h. In timpul testului noi am inregistrat un consum mediu de 8,2 l/100 km.


Subaru Outback sta bine pe orice fel de drum in orice conditii meteo. Directia asistata electric pastreaza feedback-ul sportiv, caracteristic marci Subaru. Franele isi fac datoria cu brio, iar sistemul VDC, oferit standard, te scoate practic din orice situatie ajutat bineinteles de transmisia integrala permanenta Subaru Symmetrical All Wheel Drive. Dar nu echipati automobilul dumneavoastra Subaru cu pneuri All Season, pentru ca nu satisfac cerintele de tractiune impuse de dinamica masinii.


Modelul testat de noi, Subaru Outback 2.0D este in echiparea Motion, si are un pret de 29.890 euro fara TVA sau 35.569 euro cu TVA inclus.

Ca  verdict am putea spune ca Subaru Outback este un automobil modern, europenizat, cu un ADN sportiv, insa fara acea sportivitate proprie marcii Subaru, referindu-ne exclusiv la modelul testat de noi, 2.0D. Atu-uurile acestui model sunt functionalitatea, calitatea de crossover, si spatiul abisal oferit pasagerilor din spate, atat pentru picioare cat si pentru cap. Pretul nu este un factor motivant, insa lista bogata cu echipamente, si dispozitivele de siguranta oferite, comportamentul rutier sigur si eficient, face din Subaru Outback o alternativa interesanta pentru multe SUV-uri.

Vizualizari: 14376