rss

SEMA 2009: Subaru participa cu trei modele

  1. 31/10/2009
  2. Categoria: Subaru
  3. Tags: Legacy, Sema, SPT, Subaru, WRX STI

Nu doar producatorii americani au ceva de demonstrat la SEMA, ci si rivalii lor de moarte, asiaticii.

Subaru, de exemplu, va incerca sa se faca vazut in oceanul de muscle-car-uri si camionete radical modificate cu un trio spectaculos de produse custom, fiecare dedicat unui anume tip de clientela.

Toate trei sunt creatii ale departamentului de tuning din cadrul diviziei Subaru of America, SPT (Subaru Performance Tuning), dar numai doua sunt actuale; celalalt, un van 360 din 1969, a fost complet restaurat si va avea mai degraba rolul unui omagiu adus celebrelor microutilitare japoneze.

Sa incepem insa cu sportivul Impreza WRX STI, echipat cu un motor boxer de 315 CP si 393 Nm, cutie de viteze cu sase trepte si, evident, tractiune integrala permanenta.

Pana aici nimic spectaculos, insa nu e mai putin adevarat ca scopul oamenilor de la SPT nu a fost sa impresioneze printr-o fisa tehnica ticsita cu cifre socante: mai degraba, masina a fost dezvoltata ca si o platforma de prezentare a produselor din catalogul propriu.

Mai pe romaneste, in loc de “Uite ce putem face noi”, SPT transmite “Uite ce puteti face voi”, componentele putand fi achizitionate si intrebuintate de catre orice posesor de STI dornic sa-si faca bolidul mai rapid. In general, acestea privesc trenul de rulare si sasiul, americanii avand o alternativa indiferent de piesa adusa in discutie (arc, amortizor, bara anti-torsiune sau roti); ei nu au uitat insa nici de aerodinamica celui mai rapid Subaru, caroseria putand fi garnisita cu numeroase elemente menite sa stabilizeze masina la viteze mari.

Trecem la cea de-a doua vedeta a standului SPT, respectiv la modelul Legacy 2.5GT al carui nume spune totul: VIP. Prin intermediul acestui program, nava-amiral a gamei fabricantului japonez se transforma intr-o adevarata limuzina premium, din al carei habitaclu nu lipsesc tapiteria din piele fina, sistemul audio JBL, insertiile cromate si pragurile iluminate.

La randul sau, exteriorul este serios dinamizat gratie kit-ului de coborare al suspensiilor, instalarii calandrului sport si blocurilor optice HID, toate lucrand de minune in tandem cu motorizarea turbo capabila de 265 CP si 350 Nm.

In final insa, “piticul” acestui trio inedit, van-ul 360, demonstreaza ca nu ai nevoie de toti caii putere si luxul din lume pentru a te distra copios. Trei metri lungime, 1,2 m latime, 431 kg, 2 cilindri, cilindree 356 cmc, 25 CP, 34 Nm si consum mediu de 3,6 litri/100 km – iata cum poate suna prima parte a planului unei calatorii de neuitat, in care vei putea lua mai multe bagaje decat ti-ai fi inchipuit vreodata.

Vizualizari: 1262