© 2024 Auto.ro
Toyota a hotarat sa aduca mai multa influenta europeana asupra modelului sau Avensis. Astfel a treia generatie Toyota Avensis este un automobil proiectat si construit in Europa. Noua Toyota Avensis ofera o silueta aerodinamica, o finisare mai buna si multe ingrediente high-tech de ultima generatie.
Aparitia mult asteptata a noii Toyota Avensis, un eveniment gustat din plin de presa, a permis relansarea competitiei in segmentul D; alaturi de Opel Insignia, Mazda 6, Honda Accord, Ford Mondeo sau Citroen C5 sau chiar noua Skoda Octavia II facelift, noua Toyota Avensis este gandita pentru piata europeana. Cum? Am ales pentru dumneavoastra un model Toyota Avensis Wagon 2.2 D-4D 150 CP in echiparea Elegance.
Toyota Avensis Wagon – Dinamica
Nu putem spune ca la nivel de design noua Toyota Avensis produce o revolutie. A doua generatie a familialei nipone, a fost bine vanduta asa ca Toyota nu are niciun motiv puternic ca sa schimbe radical designul. Gandita pentru clientela europeana, designul este mai atletic, destul de discret pentru a se pozitiona in fruntea segmentului la acest capitol. La nivel dimensional noua Toyota Avensis Wagon a crescut cu 5 cm in lungime masurand 4.765 mm, si in latime (1.810 mm) ramanand cu un ampatament neschimbat de 2.700 mm. Portbagajul ofera un spatiu de incarcare de 543 litri iar cu bancheta rabatata ajunge pana la 1.609 litri, prin rabaterea banchetei obtinandu-se o podea perfect plata. Cu performantele spatiului cargo noua Toyota Avensis Break se plaseaza intre fruntasele segmentului la acest capitol numindu-le aici pe Skoda Octavia II si Ford Mondeo.
Motorizarea diesel de 2.2 litri D-4D produce o putere de 150 CP/3600 rpm, o putere suficienta pentru a deplasa masa de peste 1.5 tone ale masinii. Cuplul maxim este de 340 Nm/2000-2800 rpm. Motorul testat de noi face parte din noua generatie de propulsoare grupate sub titulatura Toyota Optimal Drive care se traduce prin: un cuplu mai puternic (o crestere de 10% pentru acest motor), noua generatie common-rail si injectoare piezoelectrice. Propulsorul nostru lucreaza cu o cutie manuala cu 6 trepte. Cu aceasta transmisie Toyota Avensis Wagon accelereaza 0-100 km/h in 9,2 secunde ceea ce nu-i rau pentru un diesel break, iar viteza maxima comunicata de Toyota este de 210 km/h. Consumul mediu pe parcursul testului nostru s-a cifrat in jurul valorii de 8.2 l/100km.
Daca vechea generatie venea cu un comportament neutru, noua Toyota Avensis se vrea mai dinamica. Gratie cuplului de 340 Nm, automobilul dupa ce se lanseaza (destul de greoi dupa parerea noastra) putem spune ca devine interesant, nu atat de “fun” cum este Ford Mondeo. Dar sa tinem cont ca automobilul n-avea la bord nici o mie de kilometri deci inca era “strans”, dupa 2000, 2500 de kilometri rulati ne putem decide asupra lui. Stabilitatea noii Toyota Avensis s-a imbunatatit gratie platformei cu ecartamente marite (cu 45 mm in fata si 30 mm in spate). Sistemul de suspensii a beneficiat de ranforsari (cu 35% mai ferme in fata si cu 20% in spate), dar cu toate acestea am remarcat un ruliu in viraje si incisivitate la schimbarea de directie. Desi toate datele concura spre un sentiment de confort agreabil, Toyota ramane destul de zgarcita in feedback.
Toyota Avensis Wagon – La volan
Cum ne-a obisnuit deja Toyota, calitatea fabricatiei este excelenta, materialele fiind alese dupa principiul durabilitatii mai mult decat al esteticii, Toyota fiind recunoscuta pentru fiabilitatea de exceptie si gradul mare de satisfactie al proprietarilor acestei marci (vezi JD Power). Oricum este o ameliorare a finisarii fata de vechiul model. Comenzile de pe plansa de bord sunt simple, lizibile si pozitionate ergonomic in proximitatea user-ului. Singura observatie o avem la asezarea curioasa a butonului franei de parcare sub cel de start. Scaunul soferului este confortabil, remarcand o mica lipsa a sustinerii la nivelul spatarului. Vizibilitatea oferita de suprafata vitrata este excelenta, mai putin cea din spate oferita de luneta, insa cu toate acestea, este superioara multor competitori. Gratie lipsei tunelului central al transmisiei fapt ce permite un spatiu confortabil pe bancheta pe ntru trei persoane, ce pot sa-si relaxeze picioarele fara limitari constructive. Toyota Avensis Wagon este o familiala convinsa unde spatiul conteaza mai mult decat stilul. Prin rabaterea banchetei se obtine un spatiu de incarcare mare cu fund plat.
Toyota Avensis Wagon – Echipare si pret
Modelul condus de noi este in echiparea Elegance. La capitolul siguranta Toyota Avensis Wagon vine cu un pachet la inaltimea vremurilor si renumelui constructorului nipon oferit pentru toate echiparile: are un numar de sapte airbag-uri incluzand aici pe cele frontale, pe cele laterale, cele tip cortina, si cel pentru genunchiul soferului, tetiere active pentru locurile din fata, sistem de control al tractiunii TRC, sistem de semnalizare pentru franarile de urgenta, servodirectie si sistem de control al stabilitatii automobilului (VSC+), sistem de inchidere automata a usilor automobilului. Din echiparea Elegance am spicuit: aer conditionat automat, volan imbracat in piele cu comenzi ale sistemului audio, consola centrala si panouri interioare ale usilor cu modele grafice Takesumi (carbune bambus), cruise control cu limitator de viteza, sistem Smart Entry & Push Start, faruri Bi-Xenon cu sistem de iluminare adaptiva, senzori de parcare (marsarier), sistem audio, radioCD+MP3 cu 6 incinte acustice si Bluetooth (pentru mobil).
Pretul pentru Toyota Avensis Wagon 2.2 D-4D 150 Elegance este de 23.882 euro fara TVA sau 28.420 euro cu TVA.
Foto: Sorin Miclau, Toyota