© 2024 Auto.ro
O compacta apreciata in ultimii ani si pe piata auto nationala, Corolla a devenit o optiune tentanta pentru potentialii clienti de autoturisme second hand. Reprezentativa ca volum de vanzari pe piata autohtona este cea de-a noua generatie, model fabricat intre anii 2000 si 2006.
Pe parcursul celor sase ani, a noua generatie Corolla a fost disponibila in oferta dealerilor Toyota in trei versiuni de caroserie (hatchback, sedan si monovolum), statistic clientii romani preferand cu precadere varianta in 5 usi.
Comparativ cu generatiile anterioare s-a observat o apreciere a gradului de siguranta oferit pasagerilor, astfel la sesiunea de testare EuroNCAP din anul 2002 compacta nipona a obtinut un calificativ onorant de 4 stele.
Pe lista de aprecieri s-au mai adaugat fiabilitatea per ansamblu a componentelor de baza, performantele dinamice si calitatea buna a executiei.
Traiectorie preturi:
In momentul de fata pretul mediu al unui exemplar Toyota Corolla este de 5.716 EUR, valoare stabilita indiferent de generatie, anul de fabricatie ori rulaj. In cazul unui exemplar din a noua generatie fabricat in anul 2001 si cu 150.000 km parcursi, pretul mediu afisat de Auto Index era in luna ianuarie 2010 de 5.700 EUR, valoare care a scazut pe parcursul anului pana la 3.632 EUR (decembrie 2010).
Un exemplar fabricat in anul 2003 si cu un rulaj de 120.000 km, inregistra in ianuarie 2010 un pret mediu calculat de Auto Index de 6.963 EUR, valoare care a scazut pana la 5.935 EUR in luna decembrie 2010.
Un exemplar Corolla fabricat in anul 2005 si cu 90.000 km la bord era cotat la inceputul anului 2010 la 7.904 EUR, pret mediu care a scazut constant pana in luna decembrie cand a atins valoarea de 5.400 EUR.
Pretul mediu stabilit de Auto Index pentru exemplarele din generatia a zecea (actuala) este momentan destul de ridicat pentru pentru valoarea medie actuala din clasa compacta. Astfel, un exemplar produs in 2008 si rulat circa 45.000 km era evaluat in luna ianuarie 2010 la 14.718 EUR, valoare care a scazut puternic pe parcursul anului pana la 11.174 EUR.
Sfaturi utile:
In general, posesorii unui exemplar Corolla second hand sunt multumiti de fiabilitatea componentelor electronice care nu genereaza mari motive de ingrijorare, iar cele cateva anomalii sesizate la partea electrica nu sunt iesite din comun in privinta costurilor de remediere. Totusi instalatia de aer conditionat este predispusa la anomalii in functionare manifestate mai ales prin inconstanta in distributia fluxurilor de aer.
La aceasta generatie au mai fost reclamate si cateva probleme la sistemul de franare, in special la primele loturi fabricate. Utilizatorii au constatat ca dupa trecerea timpului se pot resimti vibratii la franare, defectul putand fi remediat prin inlocuirea discurilor de frana de pe puntea fata.
Din punct de vedere al costurilor de exploatare, la varsta a doua cea mai rentabila versiune de motorizare este 1.4 D-4D care dezvolta 90 CP, un propulsor fiabil si economic. Pentru cei care prefera variantele pe benzina, un motor cu istoric de service onorabil este 1.4 VVT-i de 97 CP care nici dupa exploatari indelungante nu isi pierde din vivacitate si nu exagereaza la capitolul consum.
An fabricatie |
Pret ianuarie 2010 | Pret decembrie 2010 |
Anul 2001 (150.000 km) | 5.700 EUR | 3.632 EUR |
Anul 2003 (120.000 km) | 6.963 EUR | 5.935 EUR |
Anul 2005 (90.000 km) | 7.904 EUR | 5.400 EUR |
Anul 2008 (45.000 km) | 14.718 EUR | 11.174 EUR |
Nota:
Preturile medii de mai sus au fost stabilite pe baza calculelor Auto Index.
Auto Index este singurul instrument de masurare si comparare a preturilor pentru masinile second hand de pe piata auto romaneasca, pentru diferite perioade de timp, in functie de criteriile alese de dumneavostra. Cu ajutorul Auto Index puteti vedea evolutia pietei second hand, a unui model anume sau puteti compara masina dorita cu alte autoturisme similare.
Aceste statistici si informatii sprijina cumparatorul in a lua cea mai buna decizie privind achizitia in functie de buget, nevoi si asteptari, si, totodata, ajuta vanzatorul sa isi raporteze oferta la alte modele asemanatoare si sa inteleaga evolutia pietei.