© 2024 Auto.ro
Toyota vine in intampinarea doritorilor de masini, sufocati de traficul din marile orase, cu doua solutii cel putin interesante: iQ, un automobil din segmentul mini si Urban Cruiser un SUV urban din segmentul B.
Foto: Catalina Ciociltan
Ieri s-au lansat oficial in Romania modelele Toyota iQ si Urban Cruiser.
Cu o lungime de doar 2.985 mm, dar un ampatament proportional mai larg (2.000 mm),Toyota iQ este cea mai mica masina din lume ce ofera 4 locuri. Disponibila in 3 variante de echipare iQ, iQ² si repectiv iQ³, noul automobil este propusat de una din doua variante de motorizare pe benzina: un motor de 1.0 L VVT-i capabil de 68 CP si unul de 1.33 L Dual VVT-i Stop & Start ce dezvolta 101 CP. Preturile anuntate de Toyota Romania pleaca de 13.031 euro cu TVA si ajung la 15.991 euro cu TVA pentru motorizarea de 1.0 l si 16.011 euro cu TVA pana la 16.831 cu TVA pentru cea de 1.33 l.
Toyota iQ vine cu 6 inovatii tehnice absolut uluitoare pentru generarea unui spatiu interior confortabil:
1) Diferential montat in fata
Plasarea diferentialului in fata motorului a permis reducerea distantei dintre bara de protectie si pedala de acceleratie cu 120 mm. Aceasta localizare ingenioasa a diferentialului asigura urmatoarele avantaje: zona de sub capota este mai compacta, rotile fata au putut fi plasate chiar la extremitati, ceea ce reduce drastic dimensiunile consolei fata.
2) Mecanism de directie pozitionat central
Noul iQ utilizeaza un mecanism de directie pozitionat mai sus si mai spre spate pe platforma motorului. Compartimentul motor a putut fi redus considerabil astfel, scurtand si mai mult consola fata. Acest lucru este posibil deoarece elementele de prindere ale cremalierei de directie sunt conectate la centrul cremalierei si nu la capetele acesteia ca in cazul modelelor Yaris si AYGO. Inginerii au putut astfel sa plaseze motorul dedesubt.
3) Rezervor de combustibil plat, situat sub podea
Pentru noul model Toyota iQ, rezervorul de combustibil conventional localizat sub bancheta spate a fost inlocuit cu un rezervor pozitionat sub podea, cu o inaltime de doar 120 mm. Acest lucru permite rotilor fata sa fie plasate cu 440 mm mai spre fata. In plus, amortizoarele spate se inclina spre spate pentru a nu deranja spatiul destinat banchetei spate.
Pana acum, un rezervor plat era considerat dificil de realizat datorita variatiei nivelului de combustibil determinat de unghiul de inclinare a masinii, de exemplu, cand aceasta este parcata pe o panta. Totusi, eforturile constante de reducere a dimensiunilor si de gasire a locatiei optime pentru partile functionale au avut drept rezultat un rezervor plat care permite reducerea semnificativa a spatiului destinat acestuia, precum si a centrului de gravitatie al masinii.
Inginerii Toyota au proiectat o pompa de combustibil pe orizontala, orificii de aspiratie a combustibilului atat in pompa, cat si in canistra, si au plasat indicatorii nivelului de combustibil in centrul rezervorului pentru a asigura masurarea cu exactitate a nivelului de combustibil. Noul rezervor iQ are o capacitate de 32 litri, suficient pentru parcurgerea a aproximativ 700 km pentru un vehicul echipat cu motor de 1.0 litri.
4) Spatare scaune ultra subtiri
Spatarul scaunelor iQ este foarte subtire, ceea ce permite un castig de 40 mm la nivelul genunchilor pentru pasagerii din spate. Beneficiind de o structura noua si ajustare optima a accesoriilor, design-ul mai subtire al spatarului permite castigarea de spatiu fara a sacrifica confortul. In dorinta de a reduce greutatea, Toyota a proiectat un cadru din otel de inalta tensiune reducand astfel 1 kg din greutatea fiecarui scaun.
5) Unitate de aer conditionat ultra compacta
Inginerii Toyota au reusit sa reduca semnificativ dimensiunile unitatii de aer conditionat, fara a afecta performantele masinii. Ca rezultat al dimensiunilor mai reduse, zona bordului corespunzatoare pasagerului fata a putut fi deplasata spre fata si central spre baza parbrizului, asigurand un plus de spatiu in habitaclu. Dimensiunile per ansamblu ale unitatii au fost reduse cu 20%, fara a afecta performantele acesteia. Un ventilator mai mic, imbunatatirea circulatiei aerului prin devierea conductelor de aerisire in cadrul unitatii si un filtru de aer mai compact au facut acest lucru posibil.
6) Design asimetric al bordului/ scaune culisante
Bordul asimetric inovator al modelului iQ a fost special proiectat pentru a mari zona destinata pasagerului. Aici, panoul cu instrumente de bord care includea in mod traditional unitatea de aer conditionat a capatat o cu totul alta forma. Acest lucru a asigurat un spatiu cu 130 mm mai generos pentru picioare in comparatie cu modelul Yaris, permitand scaunului sa fie mutat spre fata si spre spate. In plus, torpedoul tipic unei masini conventionale a fost indepartat, fiind inlocuit cu unul care este detasabil, daca e necesar.
Bordul in trepte deplasat spre fata ofera suficient spatiu pentru pasager chiar si atunci cand scaunul acestuia este mutat cat mai aproape de bord pentru a plasa un adult pe bancheta spate.
Toyota Urban Cruiser este destinat unor clienti cu un stil de viata activ si aventuros. Nesatisfacuti pe deplin de hatchback-urile conventionale de segment B, acesti clienti isi doresc un vehicul care sa exprime mai accentuat simtul valorii si al individualitatii. In general, este vorba de persoane singure sau cupluri cu varste cuprinse intre 30 si 50 de ani. Printre clientii Urban Cruiser se vor numara si cei care doresc sa imbine un stil de viata activ cu un nivel ridicat al grijii pentru mediul ambiant.
Dimensiunile compacte ale modelului Urban Cruiser – 3.930 mm lungime, 1.725 mm latime si 1.525 mm inaltime (1.540 mm in varianta AWD) – sunt motivul pentru care este automobilul ideal in mediul urban. Totusi, in ciuda exteriorului compact, ampatamentul de 2.460 mm al modelului Urban Cruiser asigura un spatiu generos pentru cinci persoane si bagaje.
Urban Cruiser este agil, stabil si ofera performante bine echilibrate, imbunatatite chiar prin optiunea AWD pentru variantele diesel D-4D de 1.4 litri. Interesul pentru noul urban all-roader este sporit de elementele de siguranta activa si pasiva de top.
Disponibila in trei variante de echipare Terra, Luna, Sol, noua Toyota Urban Cruiser dispune de 2 variante de motorizare, una pe benzina de 1.33 l VVT-i de 101 CP si una pe motorina de 1.4 l D-4D de 90 CP. Pentru varianta de 1.33 l veti plati intre 15.725 euro cu TVA sau 18.515 euro cu TVA, pentru varianta diesel 2WD veti plati 17.670 euro cu TVA pana la 20.460, iar pentru varinata diesel 4WD veti plati de la 18.795 pana la 21.585 euro cu TVA. Vopseaua metalizata este optionala si costa 300 euro cu TVA.