© 2024 Auto.ro
Toyota este mult mai interesanta in aceste clipe sa revina la profitabilitate decat sa tina cu dintii de pozitia de lider in clasamentul celor mai prolifici producatori auto, dovada si decizia de reduce productia auto globala cu 10%.
Uzinele care vor suferi de pe urma acestei masuri sunt cele din Statele Unite, Marea Britanie si Japonia, numarul de masini fabricate de gigantul japonez urmand a fi mai mic cu aproximativ 1 milion de unitati.
Momentan, Toyota se confrunta cu un surplus al capacitatilor de productie, respectiv cu un numar de fabrici subutilizate. Facilitatile japonezilor trebuie, in mod normal, sa opereze la 70% din capacitatea lor pentru a atinge pragul de rentabilitate, ceea ce inseamna ca orice procent sub aceasta valoare conduce automat la pierderi.
Una dintre primele uzine “ucise” de ghilotina noului program va fi cea a proiectului NUMMI – rezultata in urma unui joint-venture cu General Motors – dupa care “urgia” se va muta in Marea Britanie si Japonia. Toyota spera ca toate aceste eforturi sa fie rasplatite cu un rezultat financiar pozitiv in anul fiscal 2010, a carui valoare o vom afla in primavara anului viitor.