© 2024 Auto.ro
Toyota a declarat, luni, ca vanzarile grupului au crescut in 2010, in ciuda unei crize globale care a deteriorat imaginea marcii, astfel incat compania si-a pastrat pozitia de cel mai mare producator auto din lume, fiind urmat de General Motors si Volkswagen.
Analistii avertizeaza insa ca, dupa un an in care au fost rechemate milioane de vehicule, a infruntat un val de procese si amenzi record, compania este pe cale sa predea conducerea, avand in vedere ca se lupta pentru a recastiga increderea consumatorilor de peste mari.
Vanzarile globale Toyota au crescut cu 8% fata de anul precedent, pana la 8,418 milioane de vehicule. “Sa fim numarul unu in materie de vanzari nu este atat de important pentru noi”, a declarat purtatorul de cuvant Toyota, Paul Nolasco. “Scopul nostru este sa devenim numarul unu in ceea ce priveste relatiile cu clientii, in termeni de servicii si satisfactie a consumatorului.”
Toyota a incheiat anul trecut cu o cota de piata scazuta in Statele Unite – a doua sa cea mai mare piata de volum - chiar daca vanzarile totale si-au revenit. Anul trecut Toyota si-a inasprit politica de rechemari si pana in noiembrie a chemat in service aproximativ 13 milioane de vehicule pentru o serie de probleme.
Constructorul a declarat anterior ca se asteapta la vanzari globale de 8,61 milioane de vehicule in 2011.